Saturday 30 March 2013

Menjawab Karkun Ibnu Hussain-2

Kepada karkun Ibnu Hussain

Kebanyakan komenter atau soalan yang anda kemukakan itu telah kami jawab pada tulisan kami sejak posting awal lagi yang bertajuk "Tabligh:Satu penilaian semula" dan posting yang menyusul selepas itu.Tapi anda masih degil dan tetap tulis soalan yang berulang seolah-solah kanak-kanak yang baru masuk tadika.

terbaru anda mempersoalkan kelayakan kami bercakap tentang kesesatan tabligh,soal bid'ah,belajar hadith dll.Came on la bro.....cuba matang sikit cara berfikir tu.... 
Semua tulisan kami bersumber dari tulisan para ulama samada fatwa,pengalaman dan kajian dari perlbagai pihak. (yang telah kami sertakan linknya).

apa lagi yang anda tak puas hati??
Atau anda mahu kami bagi bukti(sumber) lain yang menyokong fakta yang kami bentang ini??
seperti ini:




buku yang membicarakan tentang pembahagian Bid'ah dan jenisnya serta sanggahan kepada puak Wahabi
 


Buku asalnya dari bahasa arab tulisan as syahid Dr Said Ramadan al Buti yang menceritakan antara lain pengalaman beliau berdebat dengan puak wahabi salafi di Mesir .




Buku yang menjawab isu salafi wahabi di malaysia
Kami juga membaca buku tulisan tokoh wahabi Malaysia untuk menilai hujjah beliau

 Sebahagian buku berkaitan Fatwa yang ada dalam simpanan kami yang mengulas pelbagai isu .



Sebahagian buku terbitan Jais yang mengupas isu Salafi wahabi dan pegangan sesat mereka


Kesimpulan kami tidak menulis semata-mata pendapat sendiri tetapi mengambil sumber yang asli dan muktabar dalam rangka mendedahkan kebathilan jemaah tabligh.Walaupun masih ada pelbagai buku lain tapi kami rasa cukup yang ini untuk menunjukkan sumber rujukan kami.

Apa yang perlu anda ingat ialah ulama terbahagi 2 kategori iaitu Ulama warasatul anbia vs ulama jahat (Su'k).Jangan di nilai kepada pengajiannya(khatam kutubul sittah dll) atau karamahnya tapi nilai kepada sikapnya adakah sesuai dengan al quran atau as sunnah.Cuba anda ambil contoh ulama yang sokong kebatilan UMNO.Walaupun ilmunya hebat tapi sikapnya yang sokong kebatilan adalah bercanggah dengan syariat islam.

Maka begitulah juga dengan ulama Deobandi yang anda bela sangat tu.Kami tertarik untuk respon soalan yang ditujukan kepada sniper muslim berkaitan kisah pistol tak meletop di Israel.

Orang tabligh menjadikan kisah ini sebagai satu stand(iktikad) untuk mengatakan jemaah tabligh adalah jemaah yang HAQ.Kami sebenarnya geleng kepala dan sedih sekiranya benar kisah tersebut dijadikan landasan untuk mengiktiraf tabligh berada dijalan yang benar.

Sedangkan Nabi ajar kita berpegang kepada al quran dan as Sunnah sebagai stand(iktikad) supaya tidak sesat bukan peristiwa atau karamah.Berkata Imam Abu Yazid al Busthami(seorang wali Allah terkenal) yang artinya, “Kalau kamu melihat seseorang yang diberi keramat sampai ia terbang di udara, jangan kamu tertarik kepadanya, kecuali kalau ia melaksanakan suruhan agama dan menghentikan larangan agama dan membayarkan sekalian kewajiban syari’at”


Kalau kisah pistol tak meletop itu boleh dijadikan hujjah sesuatu kebenaran maka apakah kebenaran seekor anjing yang telah ditembak 40 das tapi masih hidup seperti dalam link ini:
http://melayukini.net/2012/07/subhanallah-anjing-ditembak-40-kali-di-kepala-masih-hidup/

Pandangan kami berkaitan kisah pistol tak meletop itu membuktikan:
1- Soal ajal maut  milik Allah secara mutlak.
2- karkun tabligh itu tidak ada rezeki untuk dapat mati syahid

Sekiranya kisah tersebut di jadikan dalil tabligh benar,maka apa justifikasi kita kepada para sahabat yang terbunuh dalam peperangan Khaibar??
Apa yang kita nak hukum kepada Rasulullah saw yang berdarah kepalanya kerana terkena balingan batu dalam peristiwa Taif dan kecederaan dalam peperangan UHUD??

APAKAH JEMAAH TABLIGH NAK MENGHUKUM NABI SAW TIDAK DI TOLONG OLEH ALLAH??

14 comments:

  1. Ulama deobandi ada kena mengena dengan fahaman salafi wahabi saudi.Buktinya:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Deobandi

    Manakala jemaah tabligh adalah rangkaian organisasi deobandi.Buktinya link yang sama.senarai organisasi di bawah naungan sekolah Deobandi:

    Tablighi Jamaat
    Jamiat Ulema-e-Hind
    Jamiat Ulema-e-Islam
    Tehreek-e-Khatme Nabuwwat
    Sipah-e-Sahaba
    Lashkar-e-Jhangvi
    Taliban

    Fatwa ulama NU Indonesia juga mengesahkan kemiripan kepercayaan deobandi dengan puak wahabi saudi.

    harap maklum

    ReplyDelete
  2. kah kah... kalau nak harap hangpa berdakwah dari rumah ke rumah, daerah ke daerah, negeri ke negeri, negara kenegara... sampai Russia, Afrika, China... Amerika, Israel, hujung hujung dunia...nampaknya sampai kiamat pun tak buat keh keh keh... bicara pandai serupa bontot ayam terkemut kemut...

    ReplyDelete
  3. salam tuan yg mulia.. semoga Allah merahmati tuan..
    http://www.anwaraidc.com/?p=32101&cpage=1

    ReplyDelete
  4. Kami jawab semua soalan sekali gus

    kepada Ibnu Hussain

    Pas tidak pernah menafikan tugas dakwah islamiyah TETAPI bukan atas platform tabligh.Apa beza dakwah PAS dengan dakwah tabligh??

    dakwah PAS lebih mengutamakan konsep 'faham' agama maka PAs buka sekolah PASTI,madrasah,pengajian pondok,mengajar di masjid surau dll.Hasil dari situ akan lahir manusia yang faham agama(cara berfikir yang ikut nabi dan para sahabat).

    Konsep ini telah disusun dengan kemas oleh as syahid Hasan al Bana dalam kitabnya Risalah Atta`lim sebagai perkara pertama sekali.(http://mohd-nazri.blogspot.com/2006/03/konsep-faham-menurut-hassan-al-banna.html)

    Bila dah lahirkan manusia yang faham islam barulah boleh ajak/dakwah orang lain kepada islam.Konsep faham ini jugalah yang diterap oleh Rasul saw kepada para sahabat selama 13 tahun di Mekkah.Konsep faham ini tidak ada dalam jemaah tabligh.Itu sebabnya timbul pelbagai fikrah dalam Jt yang tunggang langgang dan haru biru.ADA YANG SOKONG UMNO,ADA YANG ATAS PAGAR,YANG TOLAK POLITIK PUN ADA DLL.Sebabnya tak faham islam

    Konsep ini juga di amalkan oleh WALI SONGO(Sembilan wali) di tanah jawa dahulu.Para Wali yang kasyaf itu tidak merubah pakaian orang jawa kepada orang arab tetapi mereka ubah kefahaman dan cara berfikir mengikut al quran dan sunnah.Untuk lebih lanjut boleh dapatkan buku 'method dakwah wali songo'.

    Sebaliknya Jt mengabaikan konsep faham ini.mereka menyempitkan islam hanya kepada ritual ibadat sahaja macam agama kristian.Anda boleh baca satu artikel yang sangat menarik berkaitan isu keganjilan ajaran tabligh di link ini:http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=4955

    Sepatutnya bila karkun tabligh baca link http://tajdidsebenar.blogspot.com/2008/01/mengapa-tidak-bersama-tabligh-lagi.html mereka seharusnya sedar dan mengusulkan kepada ahli syura tabligh untuk upgrade mathod dakwah tabligh yang mirip cara mubaligh kristian tu kepada yang lebih syumul dan efisyen.Method dakwah tabligh bukan berdasarkan sunnah Nabi tetapi hasil dari mimpi pengasasnya.perkara itu tercatat dalam buku MALFUZAT MAULANA ILYAS.TAPI MALANG SEKALI OLEH KERANA VIRUS TAKSUB SUDAH MENEBAL HASIL DARI KELUAR 40 HARI/4 BULAN ITU MENYEBABKAN HATI MEREKA KERAS UNTUK MENDENGAR SUMBER ULAMA DI LUAR JT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepada azhar jaafar

      Agama islam itu adalah agama perjuangan dan dia datang dengan susah payah.Kita semak sirah nabi saw bilamana risalah yang nabi saw bawa menyebabkan mereka dimusuhi,dipulau,diseksa,dihalau dari tempat tinggal,dibunuh dll.

      Pas berhadapan dengan manusia/parti yang bukan sahaja menolak bahkan menentang islam persis sama dengan apa yang nabi dan para sahabat tempuh dahulu.Sebaliknya JT mengelak diri untuk berhadapan dengan jenis manusia yang taghut itu tapi sewenang-wenangnya mendakwa ikut sunnah nabi ...satu penipuan yang jelas..

      Cabaran yang PAS hadapi sekarang ini(menifesto ada lambang salib dll) sama macam yang dihadapi oleh khalifah Abu bakar yang menentang beliau bukan orang kafir sahaja tetapi orang islam yang masih solat, kiblat yang sama juga.Jadi jangan heran dengan apa juga propaganda yang akan muncul menjelang PRU13 ini.ITu sebeb ahli PAS yang telah ditanam konsep faham islam itu tidak 'terusik' dengan propaganda murahan musuh islam(termasuk orang melayu).

      kepada Perempuan Indonesia Penipu2 dan para karkun yang lain

      Anda boleh baca link ini http://dzilah11.blogspot.com/2012/04/setan-tabligh.html

      lepas tu beza dengan ini:http://dzilah11.blogspot.com/2012/05/setan-pas.html

      KAMI TAK SURUH ANDA PERCAYA ATAU TOLAK.NAK PERCAYA BOLEH TAK PERCAYA PUN BOLEH.Kalau kami akan buat solat istikharah mohon petunjuk hakikat sebenar jemaah tabligh ini sampai ketahui keputusannya.

      Delete
    2. https://www.youtube.com/watch?v=rhgHmhQ9htU&feature=youtube_gdata_player

      Delete
  5. SAH!!!!!!!!!!! PARLIMEN TELAH DIBUBARKAN PADA JAM 11.40 AM TADI

    ReplyDelete
  6. Assalamu'alaikum ustaz,
    Saya mewakili saudara saya, Hasyim Arib Biruni menjemput ustaz mndaftar di group ( DEBAT TERBUKA SALAFI VS TABLIGH) di FaceBook. Insya Allah kita dpt brmuzakarah scr ilmiah dlm hal berkaitan usaha JT.
    Semoga yg mulia ustaz dpt melapangkn sdkt masa.
    Jazakallahu kasiran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami telah mengikuti/follow perdebatan salafi vs tabligh sejak dulu lagi dan kami faham isu-isu yang dibahaskan.Cumanya kami tidak mewakili salafi wahabi....harap maaf

      Delete
    2. Nabi hantar sahabat pada pemerintah yahudi (raja najasyi) untuk perlindungan.... raja najasyi mengakui dakwah nabi dan para sahabatnya.... Allah pelihara kerajaan raja itu walaupun bukan islam......pas menolak dakwah cara nabi tabligh......sampai bila2 pun kamu akan dicengkam kerajaan bn.....dan pas tidak akan dapat bangun sampai mati......selagi kamu buta dengan haq........jemaah tabligh akan teruuuuus berkembang memenuhi dunia kerana jemaah tabligh dapat bantuan Allah.....malah siapa yg cuba menentang akan musnah hingga keakar umbinya.

      Delete
    3. tulisan tuan berdasarkan sentimen dan sangkaan belaka.

      Tuan dah baca kitab Malfuzat maulana ilyas ke belum??
      kalau belum,tuan boleh cari link kitab tersebut kat sini...
      http://www.archive.org/stream/Malfoozat-DiscoursesOfMaulanaIlyasr.a/Malfoozat-DiscoursesOfMaulanaIlyas#page/n6/mode/1up

      Berdasarkan kitab tersebut jemaah tabligh ditubuhkan berdasarkan mimpi beliau akan surah ali imran-110 kununnya daripada Allah.Semua polimik mimpi tersebut telah kami bahas dalam blog ini.Silalah untuk membacanya...

      MACAMANA SATU JEMAAH YANG DIUJUDKAN BERDASARKAN MIMPI BOLEH MENJADI JEMAAH YANG HAQ?????????

      ATAS UKURAN/PANDUAN APA TUAN MENGATAKAN DEMIKIAN??

      Jemaah khawarij juga akan sentiasa ada sehingga hari kiamat berdasarkan hadith Nabi.

      APAKAH TUAN TIDAK TAHU??

      Delete
  7. Kematian seorang islam akan rosak bila dia tidak mengakui dskwah wa tabkigh cara nabi dan para sahabatnya.......sebb itulah banyak ulamak yg akan ikut dajjal nanti.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakwah jemaah tabligh dengan dakwah Rasul saw umpama duit palsu dan duit sebenar.Kalau pandang secara zahir atau sepintas lalu memang tak akan perasan tetapi bila dikaji atau disiasat lebih dalam maka akan nampak kepalsuannya.

      Kami pernah terima/tengok duit Rm50 palsu.Sekali imbas memang tak perasan kepalsuannya tapi bila di teliti betul-betul baru nampak....

      Tuan anti ulama ke??

      Delete
  8. Mengenal Salafi sebelum ada websait

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...