Tuesday, 12 February 2013

Muhammad Ali aka Classic Berbisik VS Jundullah


Sidang pembaca yang dirahmati Allah

Entri kali ini kami kumpulkan hujjah dari karkun tabligh seperti nama diatas yang bermatian-matian mempertahankan dakwaannya yang mengatakan DEMOKRASI HARAM SECARA MUTLAK WALAUPUN KITA SEMUA TAHU PARA ULAMA TELAH BERSELISIH PENDAPAT DALAM HAL INI.

Kami rasa beliau hanya mengambil ilmu berdasarkan pembacaan semata-mata berdasarkan tulisannya yang langsung tidak menyatakan sumber hujjah beliau.Walaupun beliau memetik beberapa ayat al quran tetapi tidak melampirkan sekali tafsiran para ulama akan ayat tersebut.Sebaliknya menafsirkan ikut nafsunya yang dangkal itu.

Walaupun begitu kami sedia menjawab semua hujjah beliau dengan ilmu kami yang faqir ini agar sidang pembaca tidak terkeliru dengan golongan yang berfikiran sempit seperti beliau ini.

**JAWAPAN KAMI BERCOLOR HIJAU**

Kamu semua harus berpegang teguh pada sunnahku dan sunnah Khulafaurrasyidin yang mendapatkan petunjuk Allah sesudahku, 
berpeganglah dengan sunnah itu, 
dan gigitlah dengan gigi geraham kalian sekuat kuatnya, 
serta jauhilah perbuatan baru (dalam agama), 
kerana setiap perbuatan baru itu adalah bid’ah, dan setiap bid’ah itu sesat. 
(HR. Abu Daud dan Tirmizi)

“Barangsiapa membuat perkara baharu dalam urusan kami yang tidak ada contoh dari kami maka amalan tersebut adalah tertolak” 
(HR. al Bukhari dan Muslim).

kalau kamu samakan sistem yahudi dengan dadah,
Boleh tidak kamu samakan juga kitab injil karangan paulus, gereja, baptis, tembok ratapan dan lain lain dengan dadah untuk menghalalkan apa yang jelas haram untuk mensyiarkan islam?
Atau bolehkah kamu menggunakan ayat ayat al quran dan diubah kedalam bahasa melayu dalam solat supaya orang melayu boleh mengerti dan memahami alquran?
tidak boleh bukan?
begitulah juga kamu tidak boleh dengan sesuka hati berdiri memperjuangkan islam di atas landasan rekaan musuh musuh islam..sepertimana kamu juga tidak boleh menggantung rantai salib dileher kamu demi untuk menarik orang kepada islam..
begitulah juga kamu tidak boleh berzina dengan orang kafir supaya dengan itu orang kafir yang kamu zinahi itu akan menyahwini kamu dan akan memeluk islam..
Jalannya itu TETAP salah dan sesat walaupun niat kamu baik...

Penat kami menulis tapi rupanya anda tak faham...
analogi dadah itu hanya sebagai satu contoh ijtihad berlaku kepada perkara yang tidak ada (wujud zaman nabi) bukan nak samakan sistem yahudi dengan dadah....
Nasihat kami - belajar dahulu memahami maksud setiap perkataan supaya betul-betul faham sebelum nak ulas.

BERKALI KALI TELAH SAYA JELASKAN...
jangan samakan sistem yahudi yang jelas kesesatannya serta tersasar jalurnya dari sunnah nabi s.a.w dan khulafa ar rasyidin dengan dadah dan seumpamannya untuk menghalalkan perjuangan kamu...

jangan samakan bahasa Hebrew dengan sistem demokrasi ciptaan mereka..
nabi s.a.w memerintahkan zaid r.a belajar bahasa Hebrew untuk berdakwah kepada yahudi tapi nabi s.a.w tidak menggunakan system yahudi untuk berdakwah kepada yahudi..
System demokrasi kepartian dicipta untuk menggantikan system khilafah serta bukan untuk kebaikkan umat islam tetapi dicipta untuk memecahbelahkan umat serta bertujuan merendah rendahkan hukum Allah...


Penat kami menulis tapi rupanya anda tak faham...
analogi dadah itu hanya sebagai satu contoh ijtihad berlaku kepada perkara yang  baru (tidak ada zaman nabi) bukan nak samakan sistem yahudi dengan dadah....
Nasihat kami - belajar dahulu memahami maksud setiap perkataan supaya betul-betul faham sebelum nak ulas.


Dari Abu Sa‘id Al Khudri, ia berkata: 
“Rasulullah s.a.w bersabda: 
‘Sungguh kalian akan mengikuti jejak umat-umat sebelum kalian, 
sejengkal demi sejengkal, sehingga kalau mereka masuk ke dalam lubang biawak, 
niscaya kalianpun akan masuk ke dalamnya.’ 
Mereka (para sahabat) bertanya: 
‘Wahai Rasulullah, apakah kaum Yahudi dan Nasrani?’ 
Sabda beliau: “Siapa lagi.” 
(HR. Bukhari dan Muslim)

Dahulu saya mendakwa kamu sebagai SYIAH, namun kamu menafikannya..
ini bererti kamu ahli sunnah,
tapi Saya hairan bagaimana kamu boleh membelakangkan sunnah nabi s.a.w dalam menegakkan syiar islam dan kenapa kamu lebih terbuka MENGAMALKAN sistem yahudi untuk memperjuangkan islam?
Apakah sunnah nabi s.a.w tidak sesuai lagi digunakan dizaman ini?
kenapa kamu begitu tertarik dengan revolusi iran (demokrasi terbesar) dan cuba untuk meniru hal demikian..

Untuk soalan ini jawapannya ada kat sini: http://urusanulama-hl.blogspot.com/2012/12/kekeliruan-orang-tabligh-tentang-makna.html

Saya tertarik dengan tajuk artikel terbaru saudara..
"kenapa zaman nabi tidak ada pilihan raya.?"

kalau saudara tidak memahami lagi makna judul artikel yang saudara buat sendiri,mari saya jelaskan..
ia sebenarnya menunjukkan kepada kita bahawa pilihanraya atau demokrasi kepartian ini sebenarnya tidak patut wujud sama sekali dan tidak patut diamalkan oleh nabi s.a.w dan para sahabat yang mendapat redha Allah, walaupun jelas bahawa demokrasi telah wujud pada zaman ROM sekitar 508-507 BCE yang dipelopori oleh orang (ROM) yunani..tetapi kenapa sistem itu tidak mendapat ruang dalam perjuangan nabi s.a.w untuk menegakkan syiar islam?

Sekali lagi anda menonjolkan kejahilan diri bila tidak memahami makna ayat.Pepatah melayu "MASUK KANDANG KAMBING...MENGEMBIK,MASUK KANDANG LEMBU...MENGUAP"
Bermakna kita mesti pandai menyesuikan diri dengan masa dan tempat.NABI TAK BUAT PILIHANRAYA SEBAB NABI ITU RASUL ALLAH.TAK KAN LAH PARA SAHABAT NAK LAWAN NABI DENGAN BUAT PILIHANRAYA MENGUNDI UNTUK LANTIK KHALIFAH??

CUBALAH FIKIR DENGAN IMAN JANGAN GUNA EMOSI NAFSU...SEBALIKNYA SEBAIK SAHAJA NABI WAFAT PARA SAHABAT ADAKAN PILIHANRAYA UNTUK NAK UNDI SIAPA LAYAK JADI KHALIFAH!!!!

saya bagi contoh hari ibu,
sesetengah pendapat mengatakan bahawa ianya harus..
tetapi saya berpendapat ianya tidak patut dilakukan sama sekali kerana ianya bukan anjuran al quran dan as sunnah...
kita pun tahu didalam al quran mahupun hadis nabi s.a.w terdapat banyak contoh serta seruan untuk memuliakan ibu,
sehinggakan ibu ibu ini mendapat penghormatan yang tinggi didalam islam..
tentunya saudara pernah mendengar pepatah yang menyatakan bahawa "syurga itu berada dibawah telapak kaki seorang ibu"?
tetapi tidakkah saudara merasa hairan kenapa hari ibu tidak diraikan dalam islam?
Kenapa nabi s.a.w dan para sahabat r.a tidak melakukannya?

Menyambut hari ibu itu tidak lain dan tidak bukan hanyalah sandiwara yang direka reka untuk meletakkan ibu dalam keadaan tidak lagi mendapat kehormatan pada hakikat yang telah islam berikan 1400 tahun dahulu ataupun satu ruang untuk orang orang kafir berdusta kepada manusia bahawa mereka begitu mengambil berat tentang ibu untuk menyembunyikan fakta bahawa wanita begitu hina sekali seperti yang tercatat didalam kitab kitab mereka..

lagipun orang yang menyambut hari ibu ini hanya akan memuliakan ibunya pada hari itu saja,
tetapi setelah 12 malam berlalu ianya kembali seperti hari hari biasa...
apa yang perlu orang islam fahami disini ialah hari ibu sebenarnya adalah hari hari....
sama ada ibu kita masih ada didunia ini ataupun ketika mereka sudah tiada lagi..
ketahuilah, jika seorang anak diberikan tempoh hayat hidupnya seribu tahun sekalipun untuk berbakti kepada ibunya tidak kira siang ataupun malam demi untuk membalas pengorbanan dan jasa si ibu,
namun hal itu hanya berkisar dalam kandungan ibunya saja dan tidak mungkin akan terbalas...
saudara boleh faham bukan?
Begitulah juga dengan demokrasi kepartian..
Ia hanyalah rekaan semata mata untuk memecahbelahkan orang orang islam sebagaimana hari ibu yang direka reka untuk merendahkan martabat seorang ibu yang begitu mulia dalam islam dari hari hari kepada hanya setahun sekali..

Tidak ada dalam syariat islam menyatakan semua yang datang dari orang kafir itu haram dan sesat.Sebaliknya dalam syariat ada kaedah: "Al-Hikmah adalah barang yang hilang dari orang mukmin, maka di mana saja ia
 
dapati, dia adalah orang yang paling berhak 

terhadapnya"

(Riwayat Imam at-Turmizi)


Saya tahu ada ayat al quran yang menerangkan tentang kegembiraan para sahabat nabi s.a.w tentang kemenangan ahlil kitab (Rom) keatas Majusi (parsi), 
namun itu bukanlah bertujuan untuk membenarkan segala segalanya tentang ahli kitab, 
tidakkah saudara perhatikan didalam surah al baqarah 142) yang menceritakan tentang pertukaran kiblat?
Di waktu Nabi Muhammad s.a.w. berada di MEKAH di tengah-tengah kaum MUSYIRIKIN, 
rasulullah s.a.w berkiblat ke BAITUL MAQDIS. 
Tetapi setelah 16 atau 17 bulan Nabi Muhammad s.a.w berada di MADINAH ditengah-tengah orang YAHUDI dan juga NASRANI,
rasulullah s.a.w telah diperintahkan oleh Allah s.w.t untuk menjadikan Ka'bah sebagai kiblat umat islam, 
ianya bermaksud untuk persatuan umat Islam dan dimaksud yang lain ianya tidak lain adalah untuk membezakan di antara CARA HIDUP ISLAM, NASRANI, YAHUDI SERTA MAJUSI..

Untuk pengetahuan anda di zaman Khalifah Umar Al Khattab beliau telah meniru 2 sistem dari kerajaan ROM dalam kerajaan beliau.ADAKAH ANDA LEBIH ALIM DAN HEBAT DARI SAHABAT NABI ITU??



BERSAMBUNG...


54 comments:

  1. kalau nak berdebat, jangan di tapis semua komen komen di sini, komen yg sy hantar tidak sempurna, orang tidak faham apa yg sy sampaikan...
    jika saya jahil, biarkan kejahilan itu sy tunjukkan jika ianya benar...

    ReplyDelete
  2. Anda seorang yg tidak sabar rupanya....
    Kami dah tulis bawah sekali tu perkataan bersambung...

    Kami akan siarkan hujjah anda ...jgn bimbang.
    Kami bukan mcm azharjaaafar yg delete komen bila tak mampu jawab.

    ReplyDelete
  3. Macam mn saya nak pertahankan diri saya, bagaimana saya nak kemukakan hujah hujah saya?
    kalau semua komen komen saya di tapis..

    saya bagi contoh bermain bola,
    saya datang bermain di tempat kamu, kemudian pengadil pula orang kamu, penjaga garisan juga orang kamu, sy tendang bola kegawang kamu saya salah,
    kamu tendang bola kegawang sy penjaga gawang sy menankap bola dikira salah juga...
    macam mana nak menang macam tu...
    kamu rasa adilkah dengan bermain bola macam ni..?

    sistem kamu ni tidak ubah macam tv3 suku jugakk..

    jadi, permintaan saya, tolong jangan ditapis komen komen disini...
    Anda berani?

    ReplyDelete
  4. Anda tulis:

    Kamu semua harus berpegang teguh pada sunnahku dan sunnah Khulafaurrasyidin yang mendapatkan petunjuk Allah sesudahku,
    berpeganglah dengan sunnah itu,
    dan gigitlah dengan gigi geraham kalian sekuat kuatnya,
    serta jauhilah perbuatan baru (dalam agama),
    kerana setiap perbuatan baru itu adalah bid’ah, dan setiap bid’ah itu sesat.
    (HR. Abu Daud dan Tirmizi)

    saya ada terbaca beberapa komen kamu, diantaranya usaha yang dibuat oleh orang yang buat usaha agama (dakwah dan tabligh) ini sesat..
    kerana difatwakan sesat oleh ulama ulama arab, anda mengutip fatwa fatwa yang dikeluarkan pada tahun 1960 dan.....saya memang mengetahui hal itu, tapi pada tahun itu sebenarnya masih ramai orang yang belum faham usaha agama dakwah dan tabligh, terutamanya dikalangan ulama ulama arab, tetapi sekarang tidak lagi, fatwa itu sudah ditarik balik dan kalau boleh saya menjemput saudara untuk mengunjungi laman youtube saya dan bolehlah lihat fatwa fatwa terbaru yang dikeluarkan oleh ulama ulama arab tentang usaha agama ini...
    dan sebahagian mereka telah pun memberi masa buat usaha agama ini dan alhamdulillah...
    Sheikh Abdurrahman as Sudais imam masjidil haram, Sheikh Aidh al Qarni dan banyak lagi...

    Saya menjemput kamu untuk mengunjungi laman youtube saya >>> www.youtube.com/menjernihkanalam

    BERANIKAH KAMU MENGATAKAN BAHAWA MEREKA MEREKA INI SESAT LAGI?

    kami jawab:

    Soalan ini telah di tanya oleh karkun lain dan kami telah jawab.Anda boleh carinya dalam blog ini.

    secara ringkas boleh kami ulas:

    1-jemaah tabligh di Arab saudi tak baca kitab fadhail amal sebaliknya mereka tukar kepada kitab Riadhus Solehin-Imam Nawawi.Alasanya banyak hadith yang direka dan cerita dongeng.

    2-Nak tahu tentang tabligh kena tanya dengan orang yang pernah join tabligh(bekas ahli).Blog yang sesuai dibaca ialah:
    http://jamaluddinab.blogspot.com/2011/02/taubat-si-jemaah-tabligh-8-taklid-buta.html

    3- anda kena jawab dahulu 12 pengakuan bekas karkun tabligh itu sekiranya anda betul benar.silakan buka blog untuk jawab satu persatu pengakuan tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ade hadith yang direka. gi kaji . kisah ye la. kalo hadis . dhoif maqbul je paling rendah. gila ka syeikhul hadis letak hadis reka . http://www.youtube.com/watch?v=MnEp7QYqFuk

      Delete
  5. Anda tulis:

    Ibnu Abbas radliallahu ‘anhuma berkata,
    Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:
    “Sesungguhnya Allah tidak mengumpulkan umatku di atas kesesatan. Dan tangan Allah bersama Al-Jama’ah. Barangsiapa menyimpang dari Al-Jama’ah, bererti dia menyimpang ke neraka.

    "ALLAH TIDAK AKAN MENGUMPULKAN UMATKU DI ATAS KESESATAN"
    Tapi saya hairan bagaimana PAS boleh bersekutu dengan Syiah yang jelas kesesatannya..
    (SYIAH SESAT : (rujuk fatwa ahli sunnah), bukan saja PAS bersekutu dengan Syiah bahkan bersekutu pula dengan golongan KAFIR yang terang terang sesat bahkan yang lebih menyesatkan lagi ialah apabila kamu meletakkan diri kamu dalam sistem kuffar itu sendiri..

    adakah rasulullah s.a.w mahu mengaku bahawa ini adalah umatnya?
    berkumpul diatas kesesatan (sistem yahudi = syiah + pas + kafir)
    Fikir fikirkan persamaannya dengan perjuangan PAS saudara...
    Sepertimana yang kita ketahui bahawa syiah itu sesat dan sebahagian besar ulama ahli sunnah melabelkan mereka ini kafir,
    sudah pastilah tiada mazhab ahli sunnah seperti syafie, hanafie, hambali, dan maliki yang telah diiktiraf akan bersekutu dengan musuh musuh Allah ini..
    tetapi saya rasa pelik dengan PAS sebab macam mana MEREKA BOLEH BERSEKUTU DENGAN SYIAH DAN KAFIR dalam perjuangan mereka yang dikatakan suci, bagaimanakah mereka boleh bersatu dalam kesesatan?
    Kegilaan apakah ini?
    cuba buat perbandingan dengan hadis nabi s.a.w tersebut...
    FIKIR FIKIRKAN....

    kami jawab:

    anda menafsirkan hadith mengikut akal sendiri??
    Adakah anda menafsirkan kalimah 'jamaah' dalam hadith itu sebagai jamaah tabligh??
    boleh bagi sumber rujukan??


    Anda tulis:

    Lihat indonesia dan malaysia, banyak berbalah dalam beberapa isu tentang hal hal negara, begitu pula pakistan dan india, masih berbalah tentang isu kashmir,tapi dalam usaha agama yaitu mereka yang telah melibatkan diri mereka dalam usaha dakwah dan tabligh ini mereka semua telah bersatu hati, alhamdulillah..
    india, pakistan, malaysia, indonesia, negara di benua amerika, asia, negara arab, dan diseluruh dunia...utara, selatan, timur dan barat..syafie, hanafie, maliki, hanbali..walaupun sesetengah tempat negara mereka berbalah tentang isu berkaitan hal hal kepentingan negara,tapi didalam usaha dakwah dan tabligh, mereka dibawah satu pimpinan, apabila amir membuat keputusan, maka semuanya akan taat..dan inilah contoh perjuangan dan TANDA TANDA yang menunjukkan bahawa pemerintahan system khilafah hanya akan bangkit dengan usaha ini....
    DAN INILAH USAHA YANG HAK YANG AKAN MENSYIARKAN/MENINGGIKAN SERTA MEMARTABATKAN KALIMAH ALLAH DIMUKA BUMI INI..

    Bak kata pepatah...
    "Permata yang hilang telah ditemui"
    Tidak lama lagi saudara, apakah kamu tidak mahu mengambil bahagian?

    kami jawab:

    kami rasa anda tak pernah baca atau jumpa atau faham makna hadith:

    "UMATKU AKAN BERPECAH KEPADA 73 GOLONGAN.KESEMUANYA AKAN MASUK NERAKA KECUALI SATU....."

    ReplyDelete
  6. Anda tulis:

    "Kemudian setelah itu hatimu menjadi keras seperti batu,
    bahkan lebih keras lagi.
    Padahal diantara batu-batu itu sungguh ada yang mengalir sungai-sungai daripadanya dan diantaranya sungguh ada yang terbelah lalu keluarlah mata air daripadanya dan diantaranya sungguh ada yang meluncur jatuh,
    kerana takut kepada Allah.
    Dan Allah sekali-sekali tidak lengah dari apa yang kamu kerjakan."
    (Al Baqarah : 74)

    Terus terang saya katakan,
    kalau saudara tidak faham lagi tentang usaha agama ni dan terus mencari cari kesalahan didalamnya setelah apa yang saya terang..
    tuan tidak ubah seperti makna dalam ayat tersebut, saya tahu dalam PAS ada orang orang yang baik juga,
    yang tidak pernah mengkritik usaha atas iman ini,dan kebanyakkan orang orang PAS yang saya kenali juga mereka agak baik...
    begitulah juga usaha atas iman dakwah dan tabligh, dan saya sedar dalam usaha ini, memang ada beberapa orang yang jahil dan kebanyakkan mereka mempunyai latar belakang yang jahil agama..
    tetapi setelah mereka datang serta dapat kekuatan untuk mengamalkan agama, mereka tetap memberi manfaat pada agama Allah, tidak seperti saudara and the gang (URUSAN ULAMA HULU LANGAT) yang bukan saja keras seperti batu bahkan lebih keras lagi...

    Fikir Fikirkan dan Semoga mendatangkan manfaat........


    *Muhammad Ali aka Classic Berbisik

    kami jawab:

    Kebanyakan karkun tabligh dihinggapi sifat UJUB YANG KETERLALUAN dengan menyangka hanya JT sahaja yang buat usaha atas agama,jemaah lain tidak...

    Wakaupun begitu masih ada karkun tabligh yang tidak begitu taksub seperti blog ghostridermujahid.blogspot,Al-Binory,Mardhatillah dan 1 ke 2 blog lagi.

    mereka mengiktiraf perjuangan politik demokrasi tapi bilangannya minoriti dalam JT.Yang banyaknya karkun macam anda.

    Kami sudah tulis banyak kali bahawa yang kami kritik hanya PERKARA YANG SALAH DALAM TABLIGH SEBALIKNYA APA YANG BETUL...SILA TERUSKAN

    AJAK ORANG KE MASJID ITU BETUL TAPI AJAK ORANG MASUK JEMAAH TABLIGH ITU SALAH.

    AJAK ORANG JAHIL KE MAJLIS ILMU DI MASJID SURAU ITU BETUL TAPI AJAK ORANG YANG SEBELUM INI AHLI MAKSIAT UNTUK TERUS BERDAKWAH (KHURUJ 3,40 HARI-iNDIA,PAKISTAN & BANGLADESH)...ITU YANG TAK KENA...Ia akan melahirkan sifat taksub dan takliq buta.


    ReplyDelete
  7. anda hanya pandai melampirkan hadith nabi TAPI ANDA TAK FAHAM MAKNA DAN TAFSIRANNYA.....!!!

    Dari Abu Sa‘id Al Khudri, ia berkata:
    “Rasulullah s.a.w bersabda:
    ‘Sungguh kalian akan mengikuti jejak umat-umat sebelum kalian,
    sejengkal demi sejengkal, sehingga kalau mereka masuk ke dalam lubang biawak,
    niscaya kalianpun akan masuk ke dalamnya.’
    Mereka (para sahabat) bertanya:
    ‘Wahai Rasulullah, apakah kaum Yahudi dan Nasrani?’
    Sabda beliau: “Siapa lagi.”
    (HR. Bukhari dan Muslim)

    APAKAH YANG DIMAKSUDKAN IKUT JEJAK LANGKAH YAHUDI DAN NASRANI??

    INI JAWAPANNYA:

    Menolak isi kitab suci
    Ada yang menolak keseluruhan dan ada yang menolak sebahagian iaitu dengan memilih apa yang sesuai dengan hawa nafsu mereka.

    Menabikan orang yang bukan nabi
    Percaya ada lagi rasul dan nabi yang lahir selepas Nabi Muhammad saw.

    Mengaku dirinya utusan Tuhan
    Mendakwa diri sendiri sebagai rasul ataupun nabi. Mendakwa dirinya menerima wahyu.

    Menolak nabi
    Iaitu dengan cara tidak mempercayai hadith-hadith Rasulullah saw. Dikenali sebagai golongan anti-hadith.

    Menolak jumhur ulama
    Iaitu dengan menyeru manusia supaya terus mentafsirkan al-Quran dan hadith tanpa melalui tafsiran para ulama.

    Hidup secara sekular
    Memisahkan agama daripada kehidupan. Agama hanya untuk tempat agama. Rumah ibadah hanya untuk ibadah.

    Buat versi-versi kitab suci
    Percaya al-Quran yang ada ini sebagai tidak lengkap ataupun sudah diubahsuai.

    Banyak buang masa
    Memanjangkan isu-isu yang sudah ada keputusan secara terbuka. Ini membuatkan umat semakin berpecah-belah.

    Suka mencapai matlamat dengan cara membunuh
    Percaya agama akan terbela dengan cara yang melibatkan terkorbannya jiwa-jiwa manusia. Dakwah untuk mengIslamkan manusia sudah dipinggirkan.

    Menolak para sahabat Nabi
    Umat Yahudi dan Kristian menolak para hawari.
    Umat Islam ada yang memusuhi para sahabat terutamanya kaum Syiah.

    Menghias-hias rumah ibadah
    Berbangga dengan kecantikan, kecanggihan dan kualiti bahan binaan rumah-rumah ibadah, bukannya kerana meriahnya ia dengan aktiviti-aktiviti keagamaan dan kemasyarakatan.

    Percaya kepada penghapusan dosa.
    Penyaliban Jesus dipercayai untuk menghapuskan dosa. Ada pula kumpulan paderi yang boleh menghapuskan dosa.
    Dalam Islam, ada kumpulan-kumpulan sesat yang menjalankan upacara penghapusan dosa.

    Redha pada hubungan sejenis.
    Semakin banyak tokoh agama Kristian menghalalkan hubungan sejenis. Gereja-gereja yang mengahwinkan sesama jenis juga semakin bertambah.
    Ada umat Islam yang mula meredhai hubungan sejenis asasi nama hak asasi manusia.

    Percaya semua agama sama
    Semua agama betul. Semua sembah Tuhan yang sama cuma dengan cara berlainan. Yahudi menyokong agama Bahai. Sultan Akbar di India wujudkan agama baru gabungan Islam, Hindu, Buddha dan lain-lain.

    Di petik dari syarah matan arbain(hadith 40)-Imam An Nawawi.

    ReplyDelete
  8. PAS>>>
    Penat kami menulis tapi rupanya anda tak faham...
    analogi dadah itu hanya sebagai satu contoh ijtihad berlaku kepada perkara yang baru (tidak ada zaman nabi) bukan nak samakan sistem yahudi dengan dadah....
    Nasihat kami - belajar dahulu memahami maksud setiap perkataan supaya betul-betul faham sebelum nak ulas.

    MUHAMMAD ALI+++
    Sebenarnya saya pun penat menulis sebab kamu tidak pernah sama sekali untuk cuba memahami..
    cuba mencari dan menyamakan sesuatu dengan perjuangan kamu yang mana perumpamaan yang kamu buat tidak bersangkut paut dengan kenyataan kamu sendiri,
    lari dari kenyataan dan hakikat...
    saya menyamakan SISTEM DEMOKRASI KEPARTIAN dengan GEREJA kerana ianya wujud pada zaman (sebelum zaman rasulullah s.a.w lagi)..
    Sedangkan kamu pula mengutip DADAH yang diketahui kegunaannya sekitar abad ke 15 dan menyamakannya dengan SISTEM DEMOKRASI KEPARTIAN DAN BERJUANG ATAS NAMA AGAMA...
    Bila demokrasi telah diamalkan dan dadah pula bila ianya mula ditemui?
    Yang mana satu yang boleh diijtihad, sistem demokrasi yang wujud sebelum zaman rasulullah s.a.w atau dadah yang diketahui selepas zaman rasulullah s.a.w?

    apa sebenarnya tujuan PAS ingin merampas kuasa?
    adakah ingin mendirikan negara islam?
    MAKA DENGAN ITU MUDAH BAGINYA UNTUK MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD?

    MENCURI POTONG TANGAN,
    BERZINA KENA REJAM SAMPAI MATI, (tidak termasuk Muhammad Sabu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi banyak anda menulis,lagi terserlah sifat kebudak-budakan...(tidak matang)

      sila baca balik ayat kami berkaitan dadah tu kat link http://urusanulama-hl.blogspot.com/2012/01/membongkar-kesalahan-tabligh.html

      anda pertikaikan masalah ijtihad hukum demokrasi.lalu kami jawab ijtihad berlaku pada perkara yang tidak ada nas dalam al quran dan sunnah.Sebagai contohnya ialah dadah.demokrasi dan dadah adalah 2 perkara yang tidak ada hukumnya dalam nas disebut secara jelas ...TIDAK ADA!!!..isu mana dulu mana yang kemudian tak timbul.yang penting hukum 2 benda itu tak disebut dalam al quran dan hadith.

      UNTUK MENENTUKAN HUKUMNYA MAKA IJTIHAD DIPERLUKAN.Artikel terbaru kami telah menjawab isu ijtihad tersebut....selamat membaca...

      anda tulis:

      apa sebenarnya tujuan PAS ingin merampas kuasa?
      adakah ingin mendirikan negara islam?
      MAKA DENGAN ITU MUDAH BAGINYA UNTUK MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD?

      MENCURI POTONG TANGAN,
      BERZINA KENA REJAM SAMPAI MATI, (tidak termasuk Muhammad Sabu)

      kami jawab:

      anda yang soal dan ANDA SENDIRI TELAH MENJAWABNYA..jadi kami ucapkan TAHNIAH!!!!!!
      kerana anda berjaya menjawab soalan sendiri.....

      Delete
  9. PAS>>
    Sekali lagi anda menonjolkan kejahilan diri bila tidak memahami makna ayat.
    Pepatah melayu "MASUK KANDANG KAMBING...
    MENGEMBIK,MASUK KANDANG LEMBU...MENGUAP"
    Bermakna kita mesti pandai menyesuikan diri dengan masa dan tempat.
    NABI TAK BUAT PILIHANRAYA SEBAB NABI ITU RASUL ALLAH.
    TAK KAN LAH PARA SAHABAT NAK LAWAN NABI DENGAN BUAT PILIHANRAYA MENGUNDI UNTUK LANTIK KHALIFAH??
    CUBALAH FIKIR DENGAN IMAN JANGAN GUNA EMOSI NAFSU...

    MUHAMMAD ALI+++
    DEMOKRASI KEPARTIAN YANG MELETAKKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIKNYA..
    Kamu juga jahil sebab tuan guru kesayangan kamu kata rasulullah s.a.w macam mat mat kampung biasa,
    rasulullah s.a.w hanya mendapat kemuliaan selepas mendapat wahyu sekaligus mendapat gelaran seorang nabi ketika di usia 40 tahun..
    jadi bermakna sebelum rasulullah s.a.w berusia 40 tahun,
    ketika baginda nabi s.a.w belum mendapat gelaran nabi seperti kenyataan tuan guru kamu,
    kenapa nabi tidak buat pilihan raya pula sebelum mencapai usia 40 tahun kerana kenyataan tuan guru kamu rasulullah s.a.w hanya mendapat gelaran nabi dan rasul ketika baginda nabi berusia 40 tahun..?
    sedangkan kamu nyatakan sendiri bahawa rasulullah s.a.w tidak adakan pilihan raya sebab baginda adalah rasulullah s.a.w..
    saya tanda kenyataan kamu dan bandingkan pula dengan kenyataan tuan guru kamu...
    ***NABI TAK BUAT PILIHANRAYA SEBAB NABI ITU RASUL ALLAH.
    TAK KAN LAH PARA SAHABAT NAK LAWAN NABI DENGAN BUAT PILIHANRAYA MENGUNDI UNTUK LANTIK KHALIFAH??****

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama mesti diletakan dalam semua bidang termasuk politik .sukan,ekonomi DLL.UMNO membuang agama bila berpolitik .itu sebab ada rasuah dlm umno sbb mereka tak ikut hukum Islam.

      Inilah akibatnya bila dengar ceramah sekerat-sekerat.orang faham lain,dia faham lain...kesian...

      Delete

  10. PAS>>>
    1-jemaah tabligh di Arab saudi tak baca kitab fadhail amal sebaliknya mereka tukar kepada kitab Riadhus Solehin-Imam Nawawi.
    Alasanya banyak hadith yang direka dan cerita dongeng.<<<

    MUHAMMAD ALI+++
    Apakah makna dengan kenyataan ini,
    apakah kamu telah cuba menarik balik fatwa yang menyesatkan keseluruhan jemaah tabligh ataukah kamu masih berkeras dengan pendirian kamu seperti Morsi yang masih berkeras dengan kedudukannya sekarang ini walaupun sudah ratusan nyawa rakyat Mesir yang telah terkorban di tangannya?

    http://www.youtube.com/watch?v=ngCYItQax5s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya orang wahabi di Arab Saudi amat arif dan mengambil berat ilmu hadith serta sangat peka kepada status sesebuah hadith.Buktinya baca link ini:

      http://aslibumiayu.wordpress.com/2012/10/08/kitab-fadhail-amal-kitab-pokok-pegangan-jamaah-tabligh-apakah-isinya/

      Dan satu lagi maknanya ialah kami tak kritik kerja tapi yang kami kritik ialah iktiqad,pegangan dan kepercayaan orang tabligh terhadap sesuatu isu.

      Di zaman khalifah Ali vs Muawiyah,ramai juga umat islam terkorban.ADAKAH ANDA NAK SALAHKAN SAHABAT NABI??

      Delete
  11. PAS>>>
    anda kena jawab dahulu 12 pengakuan bekas karkun tabligh itu sekiranya anda betul benar.
    silakan buka blog untuk jawab satu persatu pengakuan tersebut.<<<


    MUHAMMAD ALI+++
    Sepanjang saya buat usaha dakwah dan tabligh,
    belum pernah saya dengar ada orang yang mengeluarkan kenyataan demikian,
    sama ada dikalangan orang alim atau orang jahil..
    Tak tahu la pulak kalau ada puak sesat PAS join tabligh dan kawan diapun PAS juga join tabligh,
    kemudian membuat onar dalam usaha dakwah dan tabligh untuk memburukkan tabligh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah anda boleh berada di semua tempat dalam satu masa??
      Kenapa para sahabat nabi berbeza dari segi bilangan yang meriwayatkan hadith nabi??
      Dalam khutbah terakhir (haji wid'a) Nabi saw telah bersabda mafhumnya:

      "Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan telti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini"

      Apakah maksud ayat "sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir...."

      MAKNANYA ANDA TIDAK ADA KETIKA UCAPAN TERSEBUT DIUCAPKAN MAKA SI JAMALUDIN ITULAH PEMBERITAHU(WARTAWAN TV)YANG MELAPORKAN SATU KEJADIAN KEMALANGAN YANG ANDA DI SAAT ITU TIDAK BERADA DITEMPAT KEMALANGAN ITU BERLAKU.

      Satu analogi yang amat mudah bagi orang yang menggunakan akal yang waras.

      Delete
  12. PAS>>>
    Untuk pengetahuan anda di zaman Khalifah Umar Al Khattab beliau telah meniru 2 sistem dari kerajaan ROM dalam kerajaan beliau.
    ADAKAH ANDA LEBIH ALIM DAN HEBAT DARI SAHABAT NABI ITU??


    MUHAMMAD ALI+++
    Aku memohon keampunan kepada Allah, jika aku dibandingkan dengan sahabat r.a,
    aku tidak ubah seperti najis yang hina, atau aku lebih hina berlipat lipat kali ganda dari najis itu sendiri..
    Sila terangkan kepada saya apakah sistem yang saidina Umar r.a amalkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MasyaALLAH ....

      Anda lebih hina dari najis???
      Tidak ada dalam ajaran islam yang meletakkan taraf manusia lebih hina dari najis...
      tak tahu la pulak dalam ajaran tabligh ada ajar...??

      itulah akibatnya bila hanya menghadkan sumber bacaan agama hanya 3 kitab sahaja yang diulang-ulang(fadhail amal,muntakhab hadis dan hayatus sahabat).
      kitab ulamak muktabar tak nak baca..!!!
      Kata ikut politik nabi dan para sahabat tapi hal semudah itu pun tak tahu???
      banyakkan lagi membaca buku sejarah ye...

      Delete
  13. PAS>>>
    kami rasa anda tak pernah baca atau jumpa atau faham makna hadith:
    "UMATKU AKAN BERPECAH KEPADA 73 GOLONGAN.
    KESEMUANYA AKAN MASUK NERAKA KECUALI SATU....."

    anda menafsirkan hadith mengikut akal sendiri??
    Adakah anda menafsirkan kalimah 'jamaah' dalam hadith itu sebagai jamaah tabligh??
    boleh bagi sumber rujukan??



    MUHAMMAD ALI+++
    saya tidak maksudkan jamaah itu adalah tabligh,
    KERANA jemaah tabligh keseluruhannya pengikut ahli sunnah wal jamaah,
    kerana dalam pergerakan itu sendiri adanya pengikut Syafie, Hanafie, Hambali dan Maliki..
    Mereka hanya menjalankan kerja kerja dakwah, NAMUN TIDAK PERNAH MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM YANG LAIN HANYA JIKA KERANA MEREKA TIDAK DAPAT MEMBERIKAN SUMBANGAN DALAM BERDAKWAH..

    tapi yang pastinya bukannya PAS ok seperti fatwa BODOH Nik Abduh ini...

    http://www.youtube.com/watch?v=Ee0g52F19tY

    dan saya yakin bahawa PAS adalah diantara jemaah yang tersesat...
    SUNNI, SYIAH, KAWARIJ, WAHABI, ALAWIT, KUFFAR = PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda tulis:

      [KERANA jemaah tabligh keseluruhannya pengikut ahli sunnah wal jamaah,]

      komen kami:-

      satu statement yang melucukan.Anda buta sejarah agaknya...
      banyak badan-badan NGO di India dan pemerhati politik/pengkaji sejarah disana mengatakan deobandi tabligh adalah penyebar fahaman wahabi di India.Buktinya:

      http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2011-10-18/india/30296208_1_indian-muslims-wahabis-deobandis

      Kitab-kitab ulama awal deobandi(guru maulana ilyas)banyak mengandungi ajaran berfahaman wahabi.kami ada tulis posting tentang tajuk itu.

      Juga fatwa terbaru Ulama Al azhar yang menghukum Wahabi bukan ASWJ sebenar.

      http://www.youtube.com/watch?v=tN8hWGZNzpM

      Fatwa Al Azhar mengenai Wahhabi dan sifatnya yang bersifat mujassimah dan dianggap kafir ada dalam sedutan blog Aqidatul Tanzih di sini:

      Fatwa rasmi Al-Azhar terbaru berkaitan Wahhabi dan fahaman Ibnu Taimiyah difatwakan sebagai bukan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan mereka bukan Salaf sebenar.

      Ibnu Taimiyah dan Wahhabi adalah dianggap sebagai Mujassimah yang menyamakan Allah dengan makhluk dan menjisimkan Allah dengan membawa akidah sesat iaitu Allah duduk atas arash.

      Akidah Islam sebenar adalah Allah ada tanpa tempat tidak memerlukan arah dan makhluk-makhluknya. Fatwa Universiti Al-Azhar juga menyatakan dengan jelas bahawa Wahhabi bukan Islam bahkan memerangi dan memusuhi Islam

      - Fatwa rasmi Al-Azhar Mesir melalui Syeikhul Akbar terbaru Jamiah Al-Azhar.

      anda tulis:

      [Mereka hanya menjalankan kerja kerja dakwah, NAMUN TIDAK PERNAH MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM YANG LAIN HANYA JIKA KERANA MEREKA TIDAK DAPAT MEMBERIKAN SUMBANGAN DALAM BERDAKWAH.]

      kami jawab:

      kenapa orang tabligh takut berbicara bab hukum??
      Sebab mereka hanya di rekrutkan untuk berdakwah sahaja dan menjauhi majlis ilmu.Itu sebab mereka tak mengerti hukum hakam.BUKAN PASAL MEREKA TAK PERNAH MENGKAFIRKAN TETAPI PASAL TAK RETI NAK HUKUM SEBAB TAK BELAJAR.(walaupun tidak semua-masih ada orang tabligh yang menyertai demontrasi kes hina nabi dll tapi jumlahnya sangat sedikit)

      Tapi yang pelik macamana UMNO yang jelas menentang islam,berdagang dengan Israel,berhukum dengan undang-undang kafir dll anda tak hukum mereka sesat???

      APAKAH ANDA INI ORANG TABLIGH AHLI UMNO??

      Isu Utz Nik Abduh itu,pada pandangan kami beliau menggunakan bahasa mudah supaya orang faham sebab audien yang mendengar itu pelbagai bangsa dan agama.dia bukan berceramah dalam masjid(untuk orang islam sahaja).

      Samalah dalam kes video Tg Nik Aziz yang di jadikan modal oleh orang Umno dan tabligh pro UMNO yang menuduh beliau hina nabi.Walhal Allah sendiri dalam Al Quran surah al Kahfi-110 mafhumNYA:

      " "Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya aku hanyalah SEORANG MANUSIA SEPERTI KAMU, diWAHYUKAN kepadaku bahawa Tuhan kamu hanyalah Tuhan Yang Satu; Oleh itu, sesiapa yang percaya dan berharap akan pertemuan dengan Tuhannya, hendaklah ia mengerjakan amal yang soleh dan janganlah ia mempersekutukan sesiapapun dalam ibadatnya kepada Tuhannya"."

      bersambung...

      Delete
    2. Menurut Imam al-Qurthubi, surah ini mengambarkan Allah memberitahu Muhammad :saw bahawa beliau adalah manusia biasa dengan tujuan merendahkan ego-ego manusia agar tidak merasa diri mereka tinggi sangat, sedangkan Nabi Muhammad sendiri adalah manusia biasa.

      Ayat ini juga boleh memberi motivasi kepada manusia untuk beramal. Jika Muhammad :saw boleh melakukan amalan-amalan baik, maka kita pun boleh melakukannya.

      Ayat ini juga boleh digunakan untuk melarang manusia yang berlebih-lebih sikapnya terhadap Nabi :saw sebagaimana orang-orang Nasrani mengangkat Nabi Isa as. Inilah yang dimaksudkan oleh TG Nk Aziz didalam petikan video diatas, menasihatkan agar umat Islam tidak berlebih-lebih menyambut Maulid Nabi, tetapi apa yang penting adalah memartabatkan al-Quran dan al-Sunnah yang Nabi Muhammad :saw bawa setelah beliau menerima wahyu semasa berumur 40 tahun.Tujuan beliau jelas, melarang manusia berlebih-lebihan didalam Maulid sebagaimana orang-orang Nasara berlebihan terhadapa Nabi Isa as.

      Nabi :saw sendiri melarang umatnya dari melakukan apa yang dilakukan oleh orang Nasrani terhadap Nabi Isa as, sebagaimana sabda beliau :

      لا تُطْرُونِي كَمَا أَطْرَتْ النَّصَارَى ابْنَ مَرْيَمَ فَإِنَّمَا أَنَا عَبْدُهُ فَقُولُوا عَبْدُ اللَّهِ وَرَسُولُهُ
      “Jangan kamu berlebihan terhadapku sebagaimana orang-orang Nasara berlebih-lebihan terhdap anak Maryam, aku hanyalah hamba, maka katakanlah : hamba Allah dan Rasul Allah” [Hadith Riwayat al-Bukhari, Ahaadith al-Anbiya # 3189]


      Delete
  14. PAS>>>>
    kami jawab:
    Kebanyakan karkun tabligh dihinggapi sifat UJUB YANG KETERLALUAN dengan menyangka hanya JT sahaja yang buat usaha atas agama,jemaah lain tidak...
    Wakaupun begitu masih ada karkun tabligh yang tidak begitu taksub seperti blog ghostridermujahid.blogspot,Al-Binory,Mardhatillah dan 1 ke 2 blog lagi.
    mereka mengiktiraf perjuangan politik demokrasi tapi bilangannya minoriti dalam JT.Yang banyaknya karkun macam anda.
    Kami sudah tulis banyak kali bahawa yang kami kritik hanya PERKARA YANG SALAH DALAM TABLIGH SEBALIKNYA APA YANG BETUL...
    SILA TERUSKAN AJAK ORANG KE MASJID ITU BETUL TAPI AJAK ORANG MASUK JEMAAH TABLIGH ITU SALAH.

    AJAK ORANG JAHIL KE MAJLIS ILMU DI MASJID SURAU ITU BETUL TAPI AJAK ORANG YANG SEBELUM INI AHLI MAKSIAT UNTUK TERUS BERDAKWAH (KHURUJ 3,40 HARI-iNDIA,PAKISTAN & BANGLADESH)... ITU YANG TAK KENA...Ia akan melahirkan sifat taksub dan takliq buta.

    ==============

    MUHAMMAD ALI+++
    Kamu tidak tahu apa itu tertib dan kesan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apakah maksud anda tertib tabligh seperti tulisan dalam blog ini??

      http://kotajanji.blogspot.com/2012/03/perbezaan-antara-dakwah-dan-tabligh.html

      Tertib dakwah tabligh melahirkan manusia yang PASIF,JUMUD DAN PENAKUT.Mereka tak berani menegur kemungkaran Umno.Tak pernah kita dengar pemimpin tabligh ditangkap ISA,masuk penjara kerana,dipukul samseng Umno kerana cegah kemungkaran sejak tahun 50an hingga sekarang.Yang ada ditangkap ialah sebab kahwin budak bawah umur oleh tabligh kelantan dulu.

      Sebaliknya dakwah yang ikut tertib nabi saw akan melahirkan pejuang islam,mujahid,ulama besar,ahli tasawuf dll.

      Delete
  15. PAS>>>>
    AJAK ORANG JAHIL KE MAJLIS ILMU DI MASJID SURAU ITU BETUL TAPI AJAK ORANG YANG SEBELUM INI AHLI MAKSIAT UNTUK TERUS BERDAKWAH (KHURUJ 3,40 HARI-iNDIA,PAKISTAN & BANGLADESH)... ITU YANG TAK KENA...Ia akan melahirkan sifat taksub dan takliq buta.

    ==============

    MUHAMMAD ALI+++
    Kamu tidak tahu apa itu tertib dan kesan kesannya..

    ReplyDelete
  16. Assalamuaikum apakah dalil yang mengatakan demokrasi itu boleh? setahu ana sistem demokrasi dan pilihanraya itu dua perkara yg berbeza, kena faham dulu demokrasi tu natang mende,pilihanraya tu natang mender pahtu baru banding dgn hok Rasulullah dan sahabat tunjuk... ke guaner??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum salam,

      Sebelum itu kami nak tanya.... apa takrif anta tentang istilah demokrasi??

      Delete
  17. PAS>>>
    lagi banyak anda menulis,lagi terserlah sifat kebudak-budakan...(tidak matang)
    sila baca balik ayat kami berkaitan dadah tu kat link http://urusanulama-hl.blogspot.com/2012/01/membongkar-kesalahan-tabligh.html
    anda pertikaikan masalah ijtihad hukum demokrasi.lalu kami jawab ijtihad berlaku pada perkara yang tidak ada nas dalam al quran dan sunnah.Sebagai contohnya ialah dadah.demokrasi dan dadah adalah 2 perkara yang tidak ada hukumnya dalam nas disebut secara jelas ...
    TIDAK ADA!!!..isu mana dulu mana yang kemudian tak timbul.yang penting hukum 2 benda itu tak disebut dalam al quran dan hadith.
    UNTUK MENENTUKAN HUKUMNYA MAKA IJTIHAD DIPERLUKAN.
    Artikel terbaru kami telah menjawab isu ijtihad tersebut....selamat membaca...


    MUHAMMAD ALI***
    *apa la, kata saya macam budak budak,
    tapi diri sendiri tu yang tak sedar macam budak budak juga,
    adakah patut perkara ni pun nak diketengahkan?
    tak professional langsung dan melucukan.*

    Sistem Demokrasi itu wujud sebelum zaman rasulullah s.a.w lagi,
    masalahnya kenapa nabi s.a.w tidak menggunakan sistem itu jika itulah keutamaan untuk mendapat kuasa pemerintahan seperti yang PAS lakukan sekarang yang mana dengannya mudah untuk nabi s.a.w mendirikan sebuah kerajaan islam dan tidak perlu bersusah payah mengetuk pintu orang untuk mengajak mereka mengesakan Allah?

    Dari Abdullah r.a berkata:
    Seolah-olah aku sedang melihat Rasulullah SAW menceritakan peristiwa seorang nabi yang dipukul oleh kaumnya hingga berlumuran darah,
    beliau menyapu darah dari mukanya dan berkata:
    Wahai Allah! Ampunilah kaumku, kerana mereka tidak tahu.
    (HR Bukhari)

    dan kenapa nabi s.a.w tidak diutus dalam kerajaan ROM yang menjadi pusat pentadbiran yang mengamalkan sistem demokrasi ketika itu..?
    dan kenapa nabi s.a.w tidak diutus dalam kerajaan ROM yang menjadi pusat pentadbiran yang mengamalkan sistem demokrasi ketika itu..?
    dan kenapa nabi s.a.w tidak diutus dalam kerajaan ROM yang menjadi pusat pentadbiran yang mengamalkan sistem demokrasi ketika itu..?
    dan sekiranya nabi s.a.w tidak menggunakan sistem itu serta memberi amaran kepada umatnya supaya jangan meniru cara dan gaya hidup kaum yahudi dan nasrani,
    kenapa perlu ada ijtihad lagi pada sistem demokrasi itu yang jelas adalah jalan dan cara yahudi dan nasrani??

    Beritahu saya negara islam mana yang telah berjaya membangunkan hukum Allah setelah mengamalkan sistem demokrasi?
    Mesir, afganistan, iraq dan kemudian kamu hendak meniru serta memperjuangkan ISLAM DEMOKRASI/DEMONSTRASI di malaysia setelah jelas serta banyaknya diperlihatkan contoh contoh kerosakan yang telah berlaku?

    kenapa kamu boleh begitu berbangga meletakkan diri kamu dalam sistem rekaan yahudi dan nasrani untuk memperjuangkan islam?
    kenapa, adakah cara nabi s.a.w sudah tidak sesuai lagi digunakan dizaman ini untuk mendirikan sebuah negara islam?
    Saya sudah bagitau kamu bahawa islam tidak akan tersebar dengan sistem yang kamu amalkan ini...
    Jika para sahabat meniru sistem itu pada 1400 tahun yang lalu, apakah kamu rasa kamu adalah seorang islam pada hari ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul....demokrasi tak dipratikkan di tanah kelahiran nabi saw dan para sahabat sebaliknya di wilayah lain (semenanjung arab) yang dijajah oleh kuasa asing berlainan pulak sistem politiknya.Contohnya Malaysia dan Brunai mengamalkan sistem politik yang berbeza walaupun dari rumpun bangsa yang sama.

      Bolehkah sistem politik di Burma(komunis) diamalkan di malaysia??
      begitu juga sebaliknya sistem politik burma tidak boleh dipraktikkan di malaysia.

      Kota Mekkah tidak pernah dikuasai oleh ROME maka sistem politik rome tidak diamalkan oleh musyrikin Quraisy.So untuk apa Nabi saw nak ambik sistem ROME untuk mendapat kuasa??
      Sebab kerajaan mekkah yang berkuasa pada masa itu bukan melalui pilihanraya sebaliknya melalui pengaruh kekuatan,kemuliaan dan kekayaan kabilah.

      Sama jugalah bila kita katakan "UNTUK APA KITA AMBIK SISTEM KOMUNIS BURMA UNTUK MENDAPAT KUASA MEMERINTAH di malaysia sedang negara kita tak amalkan sistem komunis..!!!

      Sebagaimana Nabi saw dan para sahabat di seksa,didera,dipulau,diancam bunuh,ada yang terbunuh dan bermacam lagi itu selama 13 tahun di mekkah maka begitulah juga nasib yang menimpa pejuang-pejuang islam zaman ini yang hendak mendirikan negara islam akan mengalami nasib yang sama seperti nabi saw dan para sahabat(sunnatullah).

      Walaupun sudah berjaya mendapat kuasa memerintah seperti Algeria dan Mesir ,tetap akan dihalang,diganggugugat,dicipta hura-hara untuk menggagalkan rancangan yang murni itu supaya sistem khilafah islam tidak akan tertegak di muka bumi ini.

      contohnya sudah ada ditunjukkan dalam sirah khulafa ar rasyidin dimana 3 daripada 4 khalifah itu syahid di bunuh oleh musuh islam kerana kedengkian mereka kepada islam yang syumul.Kalau anda menuduh sistem demokrasi itu sebagai punca segala kekacauan,KENAPA DI ZAMAN PARA SAHABAT YANG TIDAK AMAL POLITIK DEMOKRASI(anggapan anda) kekacauan dan huru hara tetap berlaku hingga akhirnya mereka mati di bunuh???

      kesimpulannya barangsiapa mengikut sunnah Nabi bermakna mereka akan mengalami nasib yang sama seperti mana yang menimpa nabi dan para sahabat .Kalau dulu nabi di musuhi dan diperangi oleh pemerintah ketika itu maka pejuang islam yang ikut sunnah nabi juga akan dimusuhi dan diperangi oleh kerajaan zaman kini.

      Delete
  18. PAS>>>
    anda yang soal dan ANDA SENDIRI TELAH MENJAWABNYA..
    jadi kami ucapkan TAHNIAH!!!!!!
    kerana anda berjaya menjawab soalan sendiri.....

    MUHAMMAD ALI***
    saya sudah agak, Kamu memang suka mempermain mainkan hukum hukum Allah..
    nak menegakkan hukum Allah,
    tetapi mat sabu yang ditangkap khalwat dengan bini orang terlepas dari hukuman hanya kerana ia berada dalam kalangan orang orang yang dikatakan memperjuangkan negara islam..
    dahulu mengkafirkan orang islam hanya kerana mereka bersama dengan orang kafir,
    sekarang mereka sendiri yang bersekutu dengan orang kafir..
    Jadi siapakah yang kafir sebenarnya? siapakah orang orang yang muntahkan kahak kelangit itu?

    ReplyDelete
  19. PAS>>>
    Agama mesti diletakan dalam semua bidang termasuk politik. sukan,ekonomi DLL.
    UMNO membuang agama bila berpolitik. itu sebab ada rasuah dlm umno sbb mereka tak ikut hukum Islam.

    Inilah akibatnya bila dengar ceramah sekerat-sekerat.orang faham lain,dia faham lain...kesian...

    MUHAMMAD ALI***
    Memang benar, kamu masuk tandas pun kalau ikut sunnah nabi s.a.w,
    maka ia akan dikira sebagai ibadah..
    tapi kalau kamu masuk tandas ikut cara yahudi dan nasrani,
    maka kamu akan tergolong dalam golongan mereka,
    APATAH LAGI KALAU KAMU DAH MASUK DAN BERTELUR DALAM LUBANG BIAWAK YAHUDI DAN NASRANI..

    Pemimpin dikatakan rasuah..
    itu semua masalah IMAN, kerana dakwah tidak dijalankan itulah sebab berlakunya kerosakan...
    Rakyat rosak disebabkan pemerintah, pemerintah rosak disebabkan oleh ulama' bodoh..
    dan harus diingat bahawa agama bukan menurut kehendak nafsu gelojoh untuk merampas kuasa,
    menjalankan hudud tapi dakwah diabaikan,
    memaki hamun, menghina Allah dengan menyatakan bahawa Allah juga mencarut,
    Allah samseng dan lain lain..
    menghina rasulullah s.a.w dengan gelaran gelaran yang tidak enak didengar seperti pengkhianat bangsa, mat mat kampung dll,
    mengkafirkan orang islam, bersekutu dengan orang yang kafir..
    mengeluarkan fatwa kafir terhadap orang islam kerana membangunkan negara bersama orang kafir namun hal itu tidak terjadi pada mereka kerana mereka terpaksa mengambil hati orang kafir dan bersekutu dengan orang kafir untuk memancing undi kerana tidak cukup kuat untuk menumbangkan kerajaan..

    Saya nak tanya kamu,
    beranikah kamu berjumpa dengan Nik Aziz menyatakan kepada Nik Aziz sebagai Nik Aziz pencarut,
    Nik Aziz samseng, Nik Aziz pengkhianat bangsa, Nik Aziz mat mat kampung?

    Saya rasa tidak seorang pun pengikut PAS berani menyatakan demikian kepada Nik Aziz..
    Ini bermakna kamu lebih takut dengan ulama sesat itu berbanding dengan Allah...

    kenapa tuan guru kamu berani mengeluarkan kenyataan demikian,
    tidakkah dia fikir bahawa Allah sedang memerhatikannya?
    tidakkah juga kamu takut bahawa kamu juga telah mengokong tindakannya?

    Istighfarlah banyak banyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iman tu bukan masalah agama ke??
      kamu tuduh semua pemimpin UMNo tak ada iman ke??
      Mereka solat sembah berhala ke??

      salah kefahaman kamu tu....zaman sahabat pemerintahnya jahat(hajjaj yusof) tapi para sahabat(rakyat) baik.pemerintah rosak sebab meninggalkan islam dan ulama suk dalam kerajaan.BUKAN ULAMA BODOH.KALAU DIA BODOH ORANG TAK PAGGIL ULAMA.Hadith nabi menyebut sebagai ULAMA YANG FASIQ>

      MANA ADA NABI SEBUT ULAMA BODOH.HANYA KAMU SEORANG JE YANG KATA GITU.
      KATA IKUT NABI ??
      Nabi kata ulama fasiq/suk...kamu kata ulama bodoh..
      kamu ikut sapa??

      kami biasa jumpa tg Nik Aziz dan kami dah tahu semua jawapan kepada isu yang kamu bangkit itu.HANYA KAMU YANG MASIH JAHIL(TAK TAHU) ITU SEBAB MEROYAN SEMACAM.

      Delete
  20. PAS>>>
    Maknanya orang wahabi di Arab Saudi amat arif dan mengambil berat ilmu hadith serta sangat peka kepada status sesebuah hadith.
    Buktinya baca link ini:
    http://aslibumiayu.wordpress.com/2012/10/08/kitab-fadhail-amal-kitab-pokok-pegangan-jamaah-tabligh-apakah-isinya/
    Dan satu lagi maknanya ialah kami tak kritik kerja tapi yang kami kritik ialah iktiqad,
    pegangan dan kepercayaan orang tabligh terhadap sesuatu isu.
    Di zaman khalifah Ali vs Muawiyah, ramai juga umat islam terkorban.
    ADAKAH ANDA NAK SALAHKAN SAHABAT NABI??


    MUHAMMAD ALI***
    Nama pun kitab Fadhail amal,
    itu bermakna kitab itu dibaca supaya orang dapat keghairahan untuk beramal..
    bukanlah suatu dosa bagi orang yang tidak membacanya..

    Iktiqad, pegangan dan kepercayaan apa yang kamu maksudkan?

    Dari kenyataan kamu ini juga, adakah kamu menuduh bahawa syeikh Abdurrahman as sudais,
    sheikh Aidh al qarni serta ulama ulama besar yang lain yang mendukung serta melibatkan diri dalam usaha dakwah dan tabligh itu sebagai wahabi?
    saya rasa fahaman syiah dan wahabi telah masuk dalam pemikiran serta telah meresap kedalam hati kamu kerana membenci orang orang ahli sunnah..

    http://www.youtube.com/menjernihkanalam

    Maha suci Allah, kenapa terjadinya peperangan dikalangan para sahabat.?
    hanya Allah saja yang maha mengetahui akan hal hikmah yang Allah hendak tunjukkan kepada umat ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebanyakkan ulama dalam link video tu adalah Wahabi Saudi.Jadi betullah Tabligh ni berfahaman wahabi.
      Dalam al quran Allah guna kalimah "ULUL ALBAB".
      KALAU SEMUA NYA SERAH KEPADA ALLAH UNTUK APA ALLAH SURUH BERFIKIR??
      APA DAAAAAA.....punya statement.

      Delete
    2. bila di sebut hadith ia merujuk ucapan nabi saw.Apa amaran Nabi saw kepada orang yang dakwa nabi cakap TAPI SEBENARNYA NABI TAK CAKAP PERKARA ITU??

      Maksudnya : “Sesungguhnya berdusta ke atasku ( menggunakan namaku ) bukanlah seperti berdusta ke atas orang lain ( menggunakan nama orang lain ). Sesiapa yang berdusta ke atasku dengan sengaja, maka siaplah tempat duduknya dalam neraka.”
      ( Riwayat Bukhari dan Muslim )

      Ia merujuk kepada hadith palsu ,mungkar dll dalam kitab fadhail amal.MAKNANYA MENIPU ATAS NAMA NABI ITU SATU DOSA BESAR!!!

      nasihat kami belajar dengan guru yang betul..

      soalan kamu tentang iktiqad dan kepercayaan telah kami jawab lama dahh...sila cari sendiri

      Delete
  21. PAS>>>
    Adakah anda boleh berada di semua tempat dalam satu masa??
    Kenapa para sahabat nabi berbeza dari segi bilangan yang meriwayatkan hadith nabi??
    Dalam khutbah terakhir (haji wid'a) Nabi saw telah bersabda mafhumnya:
    "Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan telti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini"
    Apakah maksud ayat "sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir...."
    MAKNANYA ANDA TIDAK ADA KETIKA UCAPAN TERSEBUT DIUCAPKAN MAKA SI JAMALUDIN ITULAH PEMBERITAHU (WARTAWAN TV)YANG MELAPORKAN SATU KEJADIAN KEMALANGAN YANG ANDA DI SAAT ITU TIDAK BERADA DITEMPAT KEMALANGAN ITU BERLAKU.
    Satu analogi yang amat mudah bagi orang yang menggunakan akal yang waras.


    MUHAMMAD ALI+++
    analogi kamu tidak betul,
    SI JAMALUDIN ITULAH ORANG YANG TERBABIT DALAM KEMALANGAN ITU DAN MEREKA REKA CERITA BAHAWA ORANG LAIN YANG TERBABIT DALAM KEMALANGAN ITU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau jamaludin itu tak betul sila jawab satu persatu isu yang dibangkitkan....
      kami tunggu anda buka blog khusus untuk jawab isu yang dibangkitkan oleh jamaludin itu...silakan...

      Delete
  22. PAS>>>
    MasyaALLAH ....
    Anda lebih hina dari najis???
    Tidak ada dalam ajaran islam yang meletakkan taraf manusia lebih hina dari najis...
    tak tahu la pulak dalam ajaran tabligh ada ajar...??
    itulah akibatnya bila hanya menghadkan sumber bacaan agama hanya 3 kitab sahaja yang diulang-ulang(fadhail amal,muntakhab hadis dan hayatus sahabat).
    kitab ulamak muktabar tak nak baca..!!!
    Kata ikut politik nabi dan para sahabat tapi hal semudah itu pun tak tahu???
    banyakkan lagi membaca buku sejarah ye...


    MUHAMMAD ALI+++
    aku hanya membandingkan najis dengan diri sendiri..
    Lebih baik saya menganggap diri saya lebih hina dari najis,
    kerana najis itu tidak pernah mendatangkan kemurkaan Allah jika dibandingkan dengan aku yang banyak melakukan dosa dosa kepada Tuhanku..
    betapa banyaknya kurniaan yang telah Allah diberikan kepadaku,
    namun aku amat jarang mensyukurinya serta lebih banyak mengeluh,
    maka selayaknya aku lebih hina dari najis itu..

    tidaklah seperti kamu yang menganggap orang lain yang tidak seperjuangan dengan kamu sebagai kafir,
    tidaklah seperti kamu yang memuja muja tuan guru kamu walaupun dia mengeluarkan kenyataan menghina Allah sebagai mencarut,
    samseng, menghina nabi dengan memberikan gelaran gelaran yang tidak sedap didengar seperti mat mat kampung,
    pengkhianat bangsa dan sebagainya terhadap nabi s.a.w..
    Menganggap bahawa ayat ayat al quran dari bismillah sampai qul'auzubirabbinnas semua ayat politik...
    Betapa besarnya kamu menganggap diri kamu...

    Astaghfirullahal'azim...
    Astaghfirullahal'azim...
    Astaghfirullahal'azim...

    aku hairan kenapa kamu mengkritik orang yang baca kitab yang mendatangkan keghairahan untuknya beramal,
    bagaimana juga kamu boleh tahu bahawa orang tabligh hanya membaca kitab kitab itu saja..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda tulis:

      [aku hanya membandingkan najis dengan diri sendiri..
      Lebih baik saya menganggap diri saya lebih hina dari najis,
      kerana najis itu tidak pernah mendatangkan kemurkaan Allah jika dibandingkan dengan aku yang banyak melakukan dosa dosa kepada Tuhanku..
      betapa banyaknya kurniaan yang telah Allah diberikan kepadaku,
      namun aku amat jarang mensyukurinya serta lebih banyak mengeluh,


      maka selayaknya aku lebih hina dari najis itu..]

      kami jawab:

      satu perbandingan yang tak ada contohnya oleh Nabi dan para sahabat.satu perbandingan yang menyesatkan.Banyak lagi benda lain untuk nak dibanding..najis juga yang dipilih....
      teruk bebenor kamu ni.....sapa guru kamu yang ajar macam tu??

      Isu video utz azhar vs tg nik aziz KUNUNYA ....he...he
      Itu modal orang UMNO.kamu pun guna jugak..? tak ada modal lain ke??
      ambik sekerat-sekerat lepas tu dakwa kata UAI hentam NIK Aziz???
      kesian kat kamu ni....

      Cuba siarkan video tu secara penuh kalau berani??

      anda tulis:
      aku hairan kenapa kamu mengkritik orang yang baca kitab yang mendatangkan keghairahan untuknya beramal,

      kami jawab:

      kami tak kritik AMAL TAPI KRITIK CARA PEMAHAMAN,PENAFSIRAN AGAMA DAN KEPERCAYAAN YANG MENDASARI KERJA JEMAAH KAMU.

      kami ada ramai kawan karkun tabligh dan sedar mara yang join tabligh tapi mereka ahli PAS dan mengundi dalam PRU.So banyaklah yang kami tahu....ke guane...??

      Delete
  23. PAS>>>
    http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2011-10-18/india/30296208_1_indian-muslims-wahabis-deobandis

    MUHAMMAD ALI+++
    Apa kena mengena link tu dengan jemaah tabligh?
    apa la lu bro, suka sangat menjilat fitnah..
    TENGOK FATWA FATWA ULAMA BESAR KAT SINI KEMUDIAN FIKIR DILUAR LUBANG BIAWAK SUAPAY KAMU FAHAM..
    >>> www.youtube.com/menjernihkanalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. sahlah kamu ni buta sejarah.jemaah tabligh tu lahir dari ulama yang belajar di sekolah deoband.apa yang menjadi dasar deoband otomatik jemaah tabligh terlibat sama.

      fatwa ulama besar???
      sapa yang mengiktiraf mereka ulama besar??

      Delete
  24. PAS>>>
    Tapi yang pelik macamana UMNO yang jelas menentang islam, berdagang dengan Israel,
    berhukum dengan undang-undang kafir dll anda tak hukum mereka sesat???
    APAKAH ANDA INI ORANG TABLIGH AHLI UMNO??
    Isu Utz Nik Abduh itu,pada pandangan kami beliau menggunakan bahasa mudah supaya orang faham sebab audien yang mendengar itu pelbagai bangsa dan agama.dia bukan berceramah dalam masjid (untuk orang islam sahaja).
    Samalah dalam kes video Tg Nik Aziz yang di jadikan modal oleh orang Umno dan tabligh pro UMNO yang menuduh beliau hina nabi.


    MUHAMMAD ALI+++
    Sepanjang hidup saya, tidak pernah saya mengundi mana mana parti politik..
    sebab lebih kurang sama saja 2 kali 5...
    Namun dari penilaian peribadi saya di antara PAS dan Umno,
    Saya rasa UMNO lagi baik berbanding PAS sebab umno hanya memperjuangkan serta memartabatkan bangsa dalam politiknya,
    walaupun kebanyakan mereka jahil..
    tapi PAS sangatlah teruk sebab sanggup menggadai dan menjual agama untuk kepentingan politiknya,
    walaupun kebanyakan mereka orang yang membaca kitab..
    Dahulu mengkafirkan orang umno sebab bersekutu dengan orang kafir,
    tapi oleh kerana gila hendak merampas kuasa,
    hal itu sudah tidak ada maknanya lagi apabila mereka sendiri yang bersekutu dengan orang kafir..

    Dia-lah yang menurunkan Al Kitab (Al Quran) kepada kamu.
    Di antara (isi) nya ada ayat-ayat yang muhkamaat,
    itulah pokok-pokok isi Al qur'an dan yang lain (ayat-ayat) mutasyaabihaat.
    Adapun orang-orang yang dalam hatinya condong kepada kesesatan,
    maka mereka mengikuti sebahagian ayat-ayat yang mutasyaabihaat daripadanya untuk menimbulkan fitnah untuk mencari-cari ta'wilnya, padahal tidak ada yang mengetahui ta'wilnya melainkan Allah.
    Dan orang-orang yang mendalam ilmunya berkata:
    "Kami beriman kepada ayat-ayat yang mutasyaabihaat,
    semuanya itu dari sisi Tuhan kami."
    Dan tidak dapat mengambil pelajaran (daripadanya) melainkan orang-orang yang berakal.
    *Ali 'Imran : 7*

    ReplyDelete
    Replies
    1. anda tulis:

      [Namun dari penilaian peribadi saya di antara PAS dan Umno,
      Saya rasa UMNO lagi baik berbanding PAS sebab umno hanya memperjuangkan serta memartabatkan bangsa dalam politiknya, ]

      kami jawab:

      penilaian yang tidak berdasarkan al quran dan sunnah.....apa la teruknya kamu ni.Nabi saw terang-terang sebut dalam hadith:

      "Bukan daripada kalangan kami(NABI TAK MENGAKU UMAT) orang yang menyeru kepada assabiyyah(BANGSA) dan bukan daripada kalangan kami orang yang berperang atas dasar assabiyyah(BANGSA) dan bukan daripada kalangan kami orang mati kerana assabiyyah(BANGSA)"[HR Abu Dawud]

      Anda tulis:

      [tapi PAS sangatlah teruk sebab sanggup menggadai dan menjual agama untuk kepentingan politiknya, ]

      kami jawab:

      Dalam surah As Saff ayat 10-11:

      "Hai orang-orang yang beriman, sukakah kamu aku tunjukkan suatu PERNIAGAAN yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih(10) Kamu beriman kepada Allah dan Rasulnya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih bak bagi kamu(11)"(As-Saff ayat 10-11)

      Apakah maksud 'PERNIAGAAN'??
      dari sudut bahasa bermaksud aktiviti JUAL BELI.Dalam ayat ni Allah tak guna kalimah 'USAHA' seperti yang menjadi TRADEMARK jemaah tabligh.

      Kalau anda tuduh PAS menjual dan menggadai agama ...betullah tu ..sebab Allah pun guna ayat "perniagaan"(jualbeli).ke guane...???

      anda tulis:

      [Dahulu mengkafirkan orang umno sebab bersekutu dengan orang kafir,
      tapi oleh kerana gila hendak merampas kuasa,
      hal itu sudah tidak ada maknanya lagi apabila mereka sendiri yang bersekutu dengan orang kafir..]

      kami jawab:

      Bersekutu itu ada 2 kategori: 1- bersekutu untuk menentang islam ...2-bersekutu untuk menegakkan keadilan.atau boleh juga disebut bersekutu untuk membela rakyat dan bersekutu untuk menyusahkan rakyat.

      contoh PAS+PKR+DAP bersatu untuk memberi air percuma kepada rakyat selangor.
      Sebaliknya UMNO+MCa+MIC bersatu untuk mengenakan caj air yang tinggi kepada rakyat selangor.

      anda pilih yang mana??






      Delete
  25. PAS>>>
    Menurut Imam al-Qurthubi, surah ini mengambarkan Allah memberitahu Muhammad :saw bahawa beliau adalah manusia biasa dengan tujuan merendahkan ego-ego manusia agar tidak merasa diri mereka tinggi sangat, sedangkan Nabi Muhammad sendiri adalah manusia biasa.
    Ayat ini juga boleh memberi motivasi kepada manusia untuk beramal.
    Jika Muhammad :saw boleh melakukan amalan-amalan baik,
    maka kita pun boleh melakukannya.
    Ayat ini juga boleh digunakan untuk melarang manusia yang berlebih-lebih sikapnya terhadap Nabi :saw sebagaimana orang-orang Nasrani mengangkat Nabi Isa as.
    Inilah yang dimaksudkan oleh TG Nk Aziz didalam petikan video diatas, menasihatkan agar umat Islam tidak berlebih-lebih menyambut Maulid Nabi,
    tetapi apa yang penting adalah memartabatkan al-Quran dan al-Sunnah yang Nabi Muhammad :saw bawa setelah beliau menerima wahyu semasa berumur 40 tahun.
    Tujuan beliau jelas, melarang manusia berlebih-lebihan didalam Maulid sebagaimana orang-orang Nasara berlebihan terhadapa Nabi Isa as.
    Nabi :saw sendiri melarang umatnya dari melakukan apa yang dilakukan oleh orang Nasrani terhadap Nabi Isa as, sebagaimana sabda beliau :
    “Jangan kamu berlebihan terhadapku sebagaimana orang-orang Nasara berlebih-lebihan terhdap anak Maryam,
    aku hanyalah hamba, maka katakanlah : hamba Allah dan Rasul Allah” [Hadith Riwayat al-Bukhari, Ahaadith al-Anbiya # 3189]


    MUHAMMAD ALI+++
    Jangan menghina Tuhanku dan nabiku dengan gelaran gelarang yang kurang enak, FAHAM!!!

    kATAKAN PADA Nik Aziz sebagai Nik Aziz pencarut,
    Nik Aziz samseng, Nik Aziz pengkhianat bangsa, Nik Aziz mat mat kampung?

    Beranikah kamu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lain yang ditanya...lain yang dijawab.....

      Delete
  26. PAS>>>
    apakah maksud anda tertib tabligh seperti tulisan dalam blog ini??

    http://kotajanji.blogspot.com/2012/03/perbezaan-antara-dakwah-dan-tabligh.html

    Tertib dakwah tabligh melahirkan manusia yang PASIF, JUMUD DAN PENAKUT.
    Mereka tak berani menegur kemungkaran Umno.
    Tak pernah kita dengar pemimpin tabligh ditangkap ISA,
    masuk penjara kerana,
    dipukul samseng Umno kerana cegah kemungkaran sejak tahun 50an hingga sekarang.
    Yang ada ditangkap ialah sebab kahwin budak bawah umur oleh tabligh kelantan dulu.
    Sebaliknya dakwah yang ikut tertib nabi saw akan melahirkan pejuang islam,mujahid,ulama besar,ahli tasawuf dll.

    MUHAMMAD ALI***

    Tabligh hanya gelaran untuk jemaah boleh jadi ianya mendapat gelaran jemaah dakwah yang disebut disebahagian negara..
    tetapi yang lebih menonjol orang kenali sebagai jemaah tabligh, ada juga yang gelar jemaah 6 point atau jemaah ikram muslimin..

    kena tangkap ISA itupun nak bangga..
    Padan muka sebab BODOH DAN GELOJOH!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan masalah gelaran atau istilah.Jemaah tabligh dihukum sesat oleh ulama dahulu bukan pasal namanya tapi pasal ajaran yang disebarkannya.

      Cuba sidang pembaca amati apa sebenarnya yang si karkun tabligh ini pertahankan dalam tulisannya ini.Dia menghukum demokrasi itu haram berdasarkan istilah(nama).BILA KITA BAWA FATWA KATA JEMAAH TABLIGH SESAT.... DIA MARAH!!!

      Sebabnya jemaah tabligh mengikut penilaiannya buat kerja(baik) agama ajak orang kepada iman...ok.
      Maknanya dia mempertahankan tabligh BUKAN KERANA NAMANYA TAPI KERANA KERJANYA.TETAPI DALAM ISU DEMOKRASI ,DIA MENGHUKUM SESAT BUKAN KERANA KONSEPNYA TAPI KERANA NAMA DEMOKRASI DAN KERANA ORANG YAHUDI YANG CIPTA...baik...

      Persoalannya adakah semua yang datang dari yahudi itu haram dan sesat??

      Di sini meyerlahkan kejahilannya.Di terlupa ayat tentang puasa.Firman Allah mafhumNya:

      “Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa” (QS. Al Baqarah: 183)

      Apakah maksud ayat "orang-orang sebelum kamu"??
      Bukankah bangsa tersebut adalah YAHUDI??
      BUKANKAH AYAT INI SECARA TIDAK LANGSUNG ALLAH SURUH KITA IKUT YAHUDI SEKIRANYA PERBUATAN ITU BAIK??

      Rasulullah SAW menggalakkan umatnya berpuasa pada hari Asyura. Sewaktu Nabi SAW berhijrah ke Madinah, Baginda melihat orang-orang Yahudi berpuasa pada hari Asyura.
      .
      Rasulullah SAW bertanya: “Berpuasa apakah kamu ini ?”. Jawab mereka, “Hari ini hari besar, pada hari ini Allah menyelamatkan Nabi Musa dan Bani Israil serta menenggelamkan Firaun dengan askar-askarnya. Maka Nabi Musa telah berpuasa sebagai tanda bersyukur kepada Allah kerana itu kami pun berpuasa.” Sabda Nabi SAW: “Kamilah yang lebih berhak mengikut jejak Nabi Musa daripada kamu.” Dari itu Nabi berpuasa dan menyuruh sahabat-sahabatnya berpuasa pada hari itu.” (Riwayat Muslim dan Ibnu Abbas r.a)

      MARI KITA LIHAT BAGAIMANA NABI SAW 'MENGEDIT' SATU AMALAN YANG DIBUAT OLEH YAHUDI.

      Daripada Ibnu Abbas r.a. berkata: “Ketika Rasulullah SAW berpuasa pada hari ‘Asyura dan Baginda menyuruh berpuasa pada hari tersebut. Para sahabat bertanya: “Wahai Rasulullah ! Sesungguhnya hari ini (‘Asyura) adalah hari yang dibesarkan oleh Yahudi dan Nasara.” Maka Baginda bersabda: “Sekiranya daku masih ada pada tahun hadapan , pasti daku akan berpuasa juga pada hari sembilan (9 Muharram).” (Riwayat Imam Muslim)
      .
      Sabda Rasulullah SAW: “Berpuasalah kamu pada hari ke sembilan dan sepuluh Muharam dan jangan meniru cara orang-orang Yahudi.” – Riwayat Al Baihaqi.

      Ini bermakna yahudi berpuasa dan umat islam juga diperintahkan berpuasa TETAPI HENDAKLAH DIUBAHSUAI sedikit supaya tidak meniru cara yahudi.

      simple.....

      anda tulis:

      kena tangkap ISA itupun nak bangga..
      Padan muka sebab BODOH DAN GELOJOH!!!

      kami jawab:

      ohhh...kalau gitu nabi kena baling najis,dibaling batu,saidina Umar,Usman dan Ali di bunuh pun kamu nak kata "PADAN MUKA!!!....BODOH....GELOJOH JUGAK...???

      ish...ish....ish....


      Delete
    2. Takpe la,
      kalau perbuatan kamu ini menghukum usaha orang lain itu sebagai sesat,
      teruskan..
      Dan jika kamu yakin bahawa usaha yang kamu perjuangkan itu suci, teruskan...

      Saya pun tak mahu lagi berdebat dengan kamu..
      cukuplah sampai disini saja..
      saya menyerah...

      selamat tinggal ketua urusan ulama hulu langat dan assalamualaikum...

      Delete
  27. assalamualaikum..

    ustaz apa beza yahudi dgn bani israel? mohon pnjelasan..

    tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikum salam..

      beza antara yahudi dengan israel...

      1. Yahudi berasal dari perkataan ‘ibri’, ‘abra’, ‘ibrani’ yang bermaksud potong jalan/berpindah. Yahudi berasal dari keturunan Sam (semitik) bin Nuh. Semitik merujuk kepada bangsa Yahudi,Arab,Chaldaen dan Assyrian.

      2. Bermula dengan Nabi Ibrahim yang merupakan bapa kepada para nabi. Nabi Ibrahim berkahwin dengan Siti Hajar dan mendapat Nabi Ismail yang kemudiannya menjadi moyang bangsa Arab. Selain itu,hasil dari perkahwinan dengan Siti Sarah lahir Nabi Ishak. Dari keturunan Nabi Ishak munculnya Nabi Isa dan Nabi Yaakub.

      3. Nabi Yaakub inilah yang disebut sebagai Israel, Yaakub mempunyai 12 anak dan munculnya 12 keturunan Bani Israel pada zaman Nabi Musa. Dan bermula pada zaman Nabi Musa ini sebahagian dari mereka mengambil ajaran baginda dan menggunakan nama Yahudi bermakna semua Yahudi adalah Bani Israel dan bukan semua Bani Israel adalah Yahudi. KeturunanYahudi ini diturunkan melalui darah bermakna tiada orang yang boleh menganuti agama Yahudi melainkan turun melalui darah.

      4. Tidak semua Bani Israel berfahaman Yahudi ada Bani Israel beragama Islam dan Kristian. Munculnya Theoder Herzl’s seorang Yahudi berbangsa Hungary telah mengumpulkan orang Israel dari seluruh pelusuk dunia membawa idea penubuhan Israel raya. Oleh itu,ada sekelompok Bani Israel ini ingin menubuhkan suatu negara besar Israel raya.

      5. Keturunan Yahudi sekarang terbahagi kepada 3 kelompok iaitu bangsa Sephardim di Sepanyol,Oriental Jews di Arab dan Ethiopia,dan Ashkenazim di Eropah. Kemunculan 3 kelompok ini hasil dari perpindahan pada abad 17SM. Karl Marx, Hitler dan Albert Pike adalah keturunan Ashkenazim. Karl Max terkenal dengan fahaman Komunis yang berpendapat agama adalah candu kepada masyarakat dan perlu disebarkan kepada Goyyim(manusia selain Yahudi).

      6. Keturunan Yahudi yang tulen adalah dari jurai keturunan ibu. Ashkenazim dikatakan bukan keturunan sebelah ibu atau keturunan 12 Bani Israel tetapi digelar keturunan ke-13 ataupun anak haram kerana bukan datangnya dari keturunan jurai ibu. Manakala di Eropah juga bukan dari keturunan jurai ibu tapi bapa.

      7. Tetapi bukan semua Yahudi itu adalah Zionis di mana ada juga penganut Yahudi yang menbangkang kekejaman Rejim Zionis. Ini kerana,Rejim Zionis bersifat sekular,tidak berpegang pada asal dan bertentangan dengan melakukan kezaliman.

      8. Di Amerika,telah wujud gerakan baru iaitu New Conservative. Bekas Presiden Amerika Syarikat George Bush Jr. merupakan pengikut untuk gerakan ini dan sangat agresif terhadap Palestin.
      Arnold Swarzenegger,seorang pelakon Hollywood terkenal merangkap Gabenor California sebenarnya adalah Yahudi kelahiran Austria. Bapanya pula ialah Parti Nazi Austria yang pernah menjawat jawatan penting dalam pasukan keselamtan Austria.

      9. Manakala Zionis merupakan gerakan yang dipelopori Moses Hess yang menubuhkan sebuah negara haram,Israel. Yahudi mula berpindah pada tahun 1897. Zionis merupakan gerakan politik orang Yahudi yang menyokong penubuhan semula ‘tanah yang dijanjikan’ untuk bangsa Yahudi di Palestin pada abad ke-19 di mana ketika itu dikuasai oleh Kerajaan Turki Uthmaniyah.

      Wallahu'alam

      Delete
    2. Salam Tuan-tuan Tentera Allah. Kalau nak bagi takrifan Yahudi dan Bani Israail, gunalah takrifan dan tafsiran yang diberikan oleh Ulama Tafsir sebab kedua-dua kalimah ini disebut di dalam Al-Quran. Tafsiran mereka lebih tepat berdasarkan nas al-quran, hadith dan athaar. Kemudian barulah bagi contaoh semasa utk difahami.

      Delete
    3. syukran jazilan atas pandangan...

      Delete
  28. tuan jundullah sangat ghairah untuk berhujjah tapi kenapa masih tidak menjawab soalan aku mengenai jemaah tabligh wahabi dan masalah berelwy ? aku menunggu seperti aku menunggu najib nak bubarkan parlimen....

    ReplyDelete
  29. satu kumpulan manusia bertanyakan sadinah Ali(kj), "dizaman Rasullah(saw), Abu Bakar, Umar, Usman (rad) keadaan umat Islam aman damai tidak seperti zaman kamu sekarang ini,..berpecah belah, berperang dan berbunuh bunuhan sesama sendiri" jawab sadinah Ali(kj) "di zaman mereka adanya orang orang seperti aku, tetapi di zaman aku ini adanya orang orang yg seperti kamu"
    Saya rasa orang yg di maksudkan oleh sadinah Ali tu, mungkin sama pemikirannya seperti tuan, yang suka berdebat bertahun tahun tanpa apa apa hasil, sebaliknya memecahkan belahkan ummah aje,
    Jika tuan ingin sangat nak jadi mahluk perusak, tak apalah kalau perangai dah macam tu!..... tapi jangan melibatkan PAS. Pakatan Rakyat mempunyai ajenda yg jauh lebih matang dari fikiran tuan yg seperti anak yg nakal suka menganggu orang di jalanan.

    ReplyDelete
  30. Kami dalam Pas akan buat serbuan (ops maksiat) pada malam tahun baru,merdeka dll dengan misi membenteras maksiat dan menghalang orang Islam dari terlibat dgn dosa zina yg boleh undang bala dari Allah.

    Natijah dari itu orang yang kaki maksiat benci dan marah dgn pas.ADAKAH KERANA TIMBUL KEBENCIAN DIKALANGAN MEREKA ITU MAKA PAS TAK PAYAH LAGI BUAT NAHI MUNGKAR ITU??

    Allah melaknat yahudi bukan kerana semua mereka itu jahat,cuma sebahagian shj tetapi oleh kerana pendita (ulama) mereka mendiamkan diri dan redha dgn kejahatan kaumnya maka laknat Allah tertimpa atas nama bangsa itu.
    Dalam tabligh ada karkun yg tulis/cakap agama merapu tapi orang alim dlm tabligh tidak mahu tegur(membiarkan) kemungkaran itu berlaku maka samalah mereka dgn ulama yahudi



    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...