Saturday 15 September 2012

Hujjah Balas:2


  1. Karkun  Musafir  menulis:-
Tuan asyik mengulang-ulangi fatwa 300 ulama' hijaz yang mengatakan kekafiran ke atas Ulama' Deoband. Tidakkah tuan faham apa yang saya tulis sebelumnya, bahawa para Ulama' ASWJ tersebut telah menarik balik fatwa itu dan mengeluarkan fatwa baru mengenai kebenaran Ulama' Deoband setelah mendengar hujah mereka? Adakah tuan tidak faham, atau buat-buat tak faham, atau cuba memutarbelitkan cerita agar mengelirukan masyarakat dalam perkara ini?”

JAWAPAN KAMI:

Hujjah sebegini kalau dibawa di hadapan Saidina Ali bin Abi Talib alamatnya kena bung kes sebab hanya sekadar PENAFIAN KOSONG TANPA BUKTI DAN FAKTA.Sekiranya dakwaan  anda BENAR bahawa para ulama Hijaz telah menarik balik fatwa kafir tersebut SILA KEMUKAKAN BUKTI SEBAGAIMANA IMAM AHMAD REZA KHAN BUKTIKAN FATWA KAFIR TERSEBUT DALAM KITABNYA Husam al-Haramayn.

Dakwaan anda bahawa Manzur Nomani telah menjawab tuduhan fitnah (kununnya)tersebut pada link
http://barelwism.wordpress.com/category/ahmad-raza-khan/

hanya sekadar jawapan karangan maulana tersebut sahaja tanpa  dilampirkan sekali fatwa terbaru ulama hijaz.Kami pun nak tahu juga berapa ramai  pula ulama hijaz yang terlibat dan apakah isi  fatwa tersebut.lagi bagus kalau dapat  nyatakan nama-nama ulama tersebut sebagai bukti anda amanah dengan ilmu.

Kami melihat karkun Musafir sebenarnya membela satu hal yang dia sendiri tidak mengetahui maklumat yang jelas, benar  dan tepat bila di menulis kununnya imam Ahmad Reza Khan memfitnah deobandi dalam bukunya Husam haramayin.Sebenarnya kitab Husam haramayin ditulis setelah selesai bermuzakarah dengan 33 ulama hijjaz tersebut.sebelum itu penyelewengan deobandi di tulis pada kitab Al-Mo’tamad Al-Mustanad.

Link yang diberi oleh karkun Musafir itu hanya sekadar menjawab dakwaan Brelwis, BUKAN MELAMPIRKAN FATWA TERBARU ULAMA HARAMAIN.SEMOGA KITA TIDAK TERTIPU DENGAN PERMAINAN BAHASA ORANG MUNAFIK.
Cuba kita bandingkan pula dengan link dibawah:   

Lihat betapa sempurnanya pendedahan ini siap di tampilkan muka hadapan tajuk kitab beserta ’cop mohor’.sebalik dari pihak deobandi mereka menyorok untuk menampilkan muka hadapan kitab manzur Nu’moni itu.Sepatutnya jika betullah deobandi di pihak yang benar kenapa perlu takut mendedahkan kebenaran??


1 comment:

  1. Masih ramai lagi orang islam yang keliru dan kurang faham isu yang kami bangkitkan berkaitan jamaah tabligh.Masih ada karkun tabligh yang degil dan keras kepala cuba menegakkan benang yang basah.

    Mereka menuduh pendedahan kesesatan tabligh dalam blog ini sebagai 'MENGHINA USAHA MURNI'atau menghalang kerja agama dan seumpamanya.Mereka tidak faham atau sengaja tidak mahu memahami bahawa tugas kami ialah mendedahkan kebathilan dan penipuan jamaah tabligh yang 'tersembunyi' berdasarkan kitab-kitab karangan ulama2 mereka.

    Kami telah tegaskan banyak kali bahawa kami kritik tabligh atas kapisiti sebagai orang islam BUKAN SEBAGAI AHLI PAS.INI BERMAKNA KALAU NAK BERHUJJAH MEMBELA TABLIGH MESTI BERDALILKAN AL QURAN DAN HADITH SERTA KITAB2 MUKTABAR SAHAJA.

    MENJADIKAN ULAMA PAS SEBAGAI DALIL HUJJAH ANDA ADALAH TERTOLAK DAN TIDAK RELEVAN.Tidak pernah berlaku dalam keilmuan islam ketokohan seseorang itu dijadikan dalil dalam masalah agama.

    begitu juga menjadikan mana-mana ulama tabligh deobandi sebagai dalil hujjah juga adalah TERTOLAK DAN TIDAK SAH.

    Ini kerana masalah tabligh adalah berkisar antara BENAR ATAU SALAH,HAQ ATAU BATIL DAN MENEPATI SUNNAH ATAU TIDAK.Bukan masalah AKHLAK ATAU MASALAH KEPIMPINAN atau furuk

    Untuk mengetahui kesesatan jamaah tabligh bukan merujuk atau berdasarkan kepada tingkah laku pengikut tabligh atau peribadi ulama mereka khususnya yang masih hidup zaman kini TETAPI adalah dengan menyemak sejarah tokoh2 awal deoabandi di India seperti Rasheed ahmad Gangohi,Ashraf ali Thanvi,Muhammad Qasim Nanotvi dan ramai lagi.

    Juga menyemak kitab-kitab karangan mereka dalam versi bahasa URDU DAN ENGLISH.walaupun ada versi terjemahan bahasa melayu tetapi di Malaysia sangat sukar ditemui kecuali versi Indonesia.ini mungkin kerana orang melayu malas dalam bidang pengkajian.

    Sebagaimana hendak tahu kesesatan dan kejahatan UMNO ialah berdasarkan sejarah dari buku2 sejarah yang tersimpan dalam muzium Britain kerana UMNO adalah 'anak didik' British maka begitulah juga jamah tabligh yang berasal dari INdia.Sudah pasti sumber sejarah mereka adalah dalam bahasa tamil,urdu atau English.

    inilah penjelasan ringkas kami tentang isu jemaah tabligh yang menjadi asas topik ini dibuka.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...