Tuesday 29 May 2012

PERISTIWA BESAR YANG DI LUPAKAN.....


 27 dan 29 Rejab merupakan tarikh di mana para ulama berkhilaf tentang tarikh peristiwa Isra` wal Mi'raj. Namun begitu, jumhur ulama bersepakat menyatakan 27 Rejab merupakan tarikh peristiwa tersebut. Namun begitu, sejauh manakah pengetahuan umat Islam tentang tarikh 28 Rejab? Mungkin ramai yang masih tidak tahu tentang peristiwa 28 Rejab kerana ia adalah suatu peristiwa yang disorokkan oleh kaum kafir sama ada disorokkan dari media mahupun silibus pelajaran di sekolah.

Pada 28 Rejab 1342H bersamaan dengan 3 Mac 1924M, Daulah Khilafah di Turki secara rasminya telah ditumbangkan oleh seorang ejen British, Mustafa Kemal Laknatullah. Dengan bermodalkan penghancuran ini, Mustafa Kemal dianugerahkan sebagai pemimpin negara Turki berhaluan sekular, lantas melenyapkan al-Quran dan as-Sunnah sebagai sumber hukum bagi manusia untuk menjalani kehidupan.

Setelah jatuhnya Khilafah pada saat itu, Sultan Abdul Majid II terus dihalau dari istana. Kemudian, Mustafa Kemal Laknatullah diangkat sebagai 'hero' ekoran kejayaan dakyah-dakyah Barat yang menerobos ke dalam hati masyarakat ketika itu, dan para Khalifah pula dianggap sebagai 'orang jahat'. 'Sifat wirawan' Mustafa Kemal Laknatullah terselah kerana semenjak Daulah Khilafah tumbang, bermacam-macam peristiwa hitam berlaku kepada umat Islam. Palestin dijajah oleh Israel, pembunuhan umat Islam beramai-ramai, dan umat Islam dipecah-belahkan kepada negara-negara kecil yang lemah.

Peristiwa penting ini terus disorok bagi kepentingan puak penjajah kufur. Ejen-ejen mereka terus mengikut telunjuk mereka dengan menerapkan sistem sekular yang jauh menyimpang daripada ajaran Islam. Sejarah agung Khilafah tidak boleh dicapai melalui bahan utama di sekolah, tetapi hanya boleh dicapai melalui bahan-bahan alternatif. Perkara ini menyebabkan umat Islam buta sejarah dan menyebabkan umat Islam hanya menganggap Khilafah hanyalah tinggalan sejarah yang tidak dapat dikembalikan.

Lebih menyedihkan lagi, rata-rata umat Islam hari ini tidak mahu mengembalikan kegemilangan politik Islam. Dakyah Barat begitu berjaya menusuk hati umat apabila ada dalam kalangan umat Islam hari ini menyatakan politik itu adalah suatu permainan kotor. Lantas, mereka hanya berdakwah supaya umat Islam bersolat, berdoa, berzikir, beriktikaf di masjid, dan hanya melakukan ibadah-ibadah khusus sahaja. Beginilah caranya umat Islam dilalaikan oleh kaum kafir penjajah, di mana umat Islam dilalaikan untuk melaksanakan kewajipan yang wajib dilaksanakan segera. Perkara ini merupakan malapetaka bagi umat Islam kerana pemikiran umat telah dimandul dan dimundurkan oleh dakyah-dakyah Barat.

Walhal, politik Islam bukanlah suatu permainan kotor, tetapi politik Islam adalah suatu ibadah yang suci dan suatu kaedah yang digunakan untuk menerapkan hukum-hakam Islam secara 100% dan digunakan untuk memayungi 3/4 dunia pada suatu ketika dahulu. Tanpa sistem politik Islam, dengan cara apakah hukum-hakam Allah itu dapat diterapkan 100%?

Oleh yang demikian, marilah kita bersama-sama mengembalikan kegemilangan Empayar Islam yang pernah menjadi kuasa besar pada suatu ketika dahulu. Kegemilangan Khilafah bukanlah sekadar sejarah lampau, tetapi ia bakal ditegakkan semula. Khilafah bakal ditegakkan semula, dan apabila Khilafah ditegakkan semula, negara-negara Barat yang kufur itu tidak lain dan tidak bukan akan mengalami mimpi ngeri dan sifat zalim dan pembuli mereka bakal ditamatkan.

 http://www.soutulmujahid.com/2010/07/28-rejab-1342h-lenyaplah-empayar-yang.html


ULASAN SAYA:

Perbandingan runtuhnya Khilafah islam Uthmaniah itu seperti wafatnya Baginda Rasul saw.Atau dengan bahasa lainnya kekosongan kerajaan islam kerana wafatnya Rasul saw telah menyebabkan para sahabat bersepakat melantik khalifah yang baru seberapa segera sehingga meninggalkan seketika jenazah rasul saw selama hampir dua hari semata-mata sibuk 'berpolitik' untuk melantik pemerintah baru kerana mereka adalah manusia yang paling alim dan paling memahami sunnah selepas Nabi saw .

Situasi ini jugalah yang menimpa umat islam sekarang apabila runtuhnya Daulah Islamiyah Turkey itu,mengambil pendekatan sebagaimana yang di lakukan oleh para sahabat iaitu menceburi bidang politik untuk memperolehi kuasa bagi menegakkan semula khilafah islam untuk menjadi rahmat kepada sekelian alam.

Barangsiapa yang tercicir dan tidak mahu menceburi bidang politik dengan alasan dangkal yang pelbagai maka sudah terang mereka itu tidak mencontohi sunnah para sahabat ra,hum ajmain

Wallahua'alam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...